Nog een kans?

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Nog een kans?

door Volleytopper » di 24 apr 2018, 08:58

Ik ben nieuw op deze site na wanhoop.
We zijn al meer dan tien jaar bij elkaar en hebben samen twee kinderen. Heb een zedenverleden allang geleden. Ben wat vergeet achting geworden en heb dit weekend gelogen tegen mijn vrouw over een vraag op de sportclub over de was van de shirts van mijn zoon. Ze is nu heel boos en wil niks meer zeggen en krijg zelf geen kus meer. Ze heeft het ook tegen de kinderen gezegd. Weet het nu even niet meer! Wie kan mij op weg helpen?
Volleytopper

Re: Nog een kans?

door Team PsyNed » vr 11 mei 2018, 07:24

Beste Volleytopper,

Goed dat je je vraag op dit forum stelt. Ik kan me voorstellen dat je er zelf even niet uitkomt op dit moment. Uit je verhaal begrijp ik dat je een aantal dagen geleden gelogen hebt tegen je vrouw en dat zij hier erg overstuur van is geraakt. Als ik je verhaal zo lees lijkt het alsof dit niet je bedoeling was en voor jou voelt het nu frustrerend dat je geen contact met haar krijgt.

In dit soort situaties is communicatie ontzettend belangrijk. Ik denk dat het goed is als je rustig met haar gaat zitten en eerlijk aangeeft dat dit niet jouw bedoeling was. Wees eerlijk over je gevoel op dit moment en hoeveel het met je doet. Door de situatie uit te praten kun je proberen elkaar te begrijpen, en dit begrip zal er voor zorgen dat jullie weer op een normale manier met elkaar om kunnen gaan.

Veel succes gewenst!

Groetjes,

Renée
Team PsyNed
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut