Is online chatten vreemdgaan?

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Is online chatten vreemdgaan?

door appie77 » zo 22 apr 2012, 09:40

Hallo,ik ben een vrouw van begin 30: Mijn man en ik zijn al meer dan tien jaar bij elkaar en inmiddels zijn we 4 jaar getrouwd.
Uiteindelijk ben ik via het medische traject zwanger geworden van een prachtige dochter.
Wat is het probleem zou je denken.
Ons sexleven is nihil of beter gezegd niet aanwezig, ook hebben wij de afgelopen jaren steeds vaker ruzie.
Een paar dagen geleden ben ik erachter gekomen dat mijn man chat met andere vrouwen, dit heeft een erotisch onderwep.
Hij zegt dat hij het puur deed voor de spanning en dat hij nooit fysiek zou vreemgaan omdat hij teveel van mij houdt.
Omwille van onze dochter en het diepe en enorme houden van gevoel naar hem toe accepteer ik hem in huis.
Ik zie het zelf als vreemdgaan en ervaar het dat hij veel kapot heeft gemaakt bij mij. Dat is nu ook het moeilijke, aan de ene kant hou ik zielsveel van hem wil hem graag knuffelen etc. En aan de andere kant waolg ik van hem.
Ik heb continu in mijn hoofd, waarom???????
wat moet ik nou toch doen, hij is de man van mijn leven mijn zielemaatje en toch heeft hij zoveel kapot gemaakt.
Wellicht is mijn gevoel van vreemdgaan overdreven, was het gewoon een online flirt???
Iemand hier ervaring mee
appie77

Re: Is online chatten vreemdgaan?

door Therapie Amsterdam » zo 22 apr 2012, 16:01

Dag Appie,
Ik begrijp heel goed dat je chatten met een erotische lading heel beladen vindt. Ik kan mij ook voorstellen dat jouw man zijn spanning kwijt moet als jullie intimiteit delen. Ik vermoed dat daar iets onder zit en dat het belangrijk is om uit te zoeken wat het is.ik raad jullie aan om een relatietherapeut te zoeken die EFT doet. Dat is emotional focussed therapie for couples. Het is een therapie die bloot legt wat jullie onderliggende emoties zijn die bepaald gedrag veroorzaken en andersom hoe jullie bepaald gedrag uitnodigd tot interpretaties die niet bedoeld zijn.

Fijn dat jullie een prachtige dochter hebben en dat is t vet waard om bij tijds jullienrelatie dieper en veiliger te maken. In de regel kan dat niet zonder een neutraal iemand die daarbij de vertaalslag kan maken naar wat er werkelijk bedoeld wordt..
Heel veel succes, ga er voor
Alle goeds,

Therapie Amsterdam
Patrice Nieuwenhuijs therapie Amsterdam
Therapie Amsterdam

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut