Onzeker en vernederd

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Onzeker en vernederd

door Pauline » za 13 mei 2017, 17:43

Mijn man heeft in het verleden regelmatig contact gezocht met andere vrouwen via datingsites facebook, een geheime telefoonkaart enz. Ik heb hem een paar keer betrapt en iedere x vergeven. We zijn inmiddels x30 jaar samen. Hij heeft bij een psychologe gelopen en kwam regelmatig huilend thuis dat hij zich zo schaamde dat hij mij zo verdriet deed. Hij beloofde beterschap. Maar ergens vertrouwde ik het niet. Ik ontdekte fotos en filmpjes op zijn telefoon van sexy meiden in lingerie niet ouder dan 20. En hij is weer contact aan het zoeken met een vrouw. Daarnaast heeft hij een geheim facebookaccount aangemaakt.
Zelf ben ik 53 en werk als hobby fotomdel. Een plussize, ik heb maat 42 44. En als fotografe. Net als een aantal vriendinnen. Toen ik hem confronteerde werd hij zo kwaad, was duidelijk betrapt, en haalde er van alles bij als excuus. hij zei dat dit soort fotos het enig is wat hij echt "mooi" vind. Niet wat ik verder maak en dat hij mijn vriendin die nu eenmaal voller is, een verschrikking vindt. Ik zag toch ook het verschil wel? Hij was woest en zei dat als ik met een vriendin weg kon naar haar ouders hij ook wat mocht. Hij mag alles! Alleen niet met andere vrouwen! Ik zie heus wel dat ze mooi zijn,maar zijn wij dan zo lelijk? Hij beet me toe dat ik maar iemand moet zoeken die me wel graag ziet. En dat ik van zijn dingen af moet blijven, hij waa ook lid van een sex forum. Ik heb zelf graag sex, hou van afwisseling en sexy lingerie ed. Heb een mooi boekje gemaakt met fotos in sexy lingerie samen met een vrouwelijke fotograaf. Ik zal zelf niet sexy fotos plaatsen op social media. Sex wil hij zelden, roept ik heb pijn in mijn rug ed. Of negeert mijn hints op het gemene af. Echt vals soms. Ik ben paranoia, iedere man doet dat, heeft allemaal sexy fotos en filmpjes enz. Ik ben beslist niet lelijk. Ligt het nu aan mij of is het echt een beetje fout wat hij doet? Ik vind het niet erg dat hij kijkt, ik zie ook wel mooie mannen, maar ik geef hem ook altijd complimenten. Ben ook nog steeds trots op hem. Maar ze stiekum opslaan? Alleen dat mooi vinden? En mij wegduwen? Is dat normaal? Ik ben hier zo onzeker en vercrietig over. Hoop dat u me kan helpen. Dank u wel
Mvg pauline
Pauline

Re: Onzeker en vernederd

door Team PsyNed » ma 15 mei 2017, 09:05

Beste Pauline,

Je zou kunnen zeggen dat het normaal of gezond is dat mannen naar andere vrouwen kijken (of dat nu online is of in het echte leven). Het wordt echter pas een probleem als daardoor jullie relatie onder spanning komt te staan. Wanneer één van beiden zich niet houdt aan de gemaakte afspraken, wordt iemand pijn gedaan.

Het is en blijft dan ook belangrijk om met elkaar rustig in gesprek te gaan over wat jullie beiden wensen en grenzen zijn. Daarbij lijkt het er op dat je partner zich op één of andere manier aan het verdedigen is door je op afstand te houden. Je zou in jullie gesprek eens kunnen vragen wat maakt dat hij de neiging heeft om zich zo hard op te stellen, wat er bij hem geraakt wordt waardoor hij kwaad wordt.
Jullie zijn al lang bij elkaar, en ik kan me dan ook voorstellen dat jullie er niet op uit zijn om de relatie te laten stranden.

Ik zou in dit geval jullie willen aanraden om een relatietherapeut te raadplegen die kennis heeft van seksuele problemen bij individuen en stellen. Ook kan je overwegen een seksuologe te raadplegen die ook onderlegd is op relatietherapievlak.

Ik wil jullie in elk geval veel succes en sterkte wensen.

Groet,

Team Psyned
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

door Pauline » di 16 mei 2017, 05:53

Goedemorgen team,
Dank voor jullie reactie.
Een vraag, waarom moet er in de eerste zin gelijk gezegd worden dat het gezond is dat mannen naar andere vrouwen kijken? Denken jullie soms dat ik dom ben? Dat ik dat niet snap? Het voelt kleinerend. Alsof ik niet goed het verschil weet tussen mannen en vrouwen! Kijken mag, ik kijk ook. Maar er is een groot verschil tussen kijken en stiekum plaatjes en filmpjes opslaan van sexy meisjes in de leeftijd van je jongste zoon! En dan beweren dat dat en ALLEEN dat het mooiste is wat er bestaat. Autos zijn niet mooi, de natuur niet, gitaren motoren wat dan ook niet, nee alleen sexy jonge meisjes. En dat alles wat je vrouw doet en leeftijd genoten stom is. En dan wel alweer en ook weer stiekum, toch contact zoeken met andere vrouwen. En weet je, als hij nu een normaal sexleven met mij zou willen maar nee. Hij wil bijna nooit en t kost hem veel te veel moeite. Liefst snel snel. En kom nu niet aan met doe erns wat leuks aan of zo he! Ik heb alles al geprobeerd! Zelfs een grote wens van hen, een trio, cadeau gedaan voor zijn verjaardag. Hij vond er geen moer aan zei hij maar was een week later wel stiekum op zoek naar 2 andere vrouwen voor een trio. Praten wil hij niet. Dit is nu de zoveelste x, heb alles geprobeerd, praten boos worden enz Ik geef hem nog een kans, samen naar een relatietherapeut of uit elkaar.
Pauline

door Flow » ma 22 mei 2017, 22:53

Beste Pauline,

Ik ben geen psycholoog maar als ik je verhaal hoor dan vraag ik mij af of er nog wel respect voor jou is in jullie relatie. Natuurlijk kan het zijn dat hij kijkt op straat naar mooie vrouwen, maar fora afstruinen en contact zoeken voor sex is in mijn beleving wel erg ver over de grens. Kwetst het je niet heel erg? Het lijkt mij heftig om dat te moeten doormaken.
Als ik je verhaal lees klinkt het alsof je al heel veel hebt gedaan om hem tegemoet te komen en misschien is het nu zijn beurt. Heel veel sterkte met wat je allemaal door moet maken,

Groeten,

F.
Flow

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut