pffff... hij trekt alles in twijfel!

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

pffff... hij trekt alles in twijfel!

door ellen1981 » ma 08 maart 2010, 13:40

hoi dit is eerste keer dat ik dit doe maar moet er met iemand over kunnen praten miss dat ik hem zo beter begrijp.
we hebben elkaar in september leren kennen en in oktober waren we een koppel alles ging perfect alles klikte zelfs met onze 2 kindjes en dan begon hij ineens over samenwonen wat ik ook wel wilde maar dan sloeg de twijfel bij hem in en zijn we uit elkaar gegaan.maar we konden elkaar niet loslaten en na een maand waren we weer samen omdat we elkaar te hard miste en elkaar graag zien.we hadden afgesproken dat we onze tijd gingen nemen we zien elkaar elk weeknd ma blijven niet elk weekend slapen.nu 3weken geleden begon hij weer over samenwonen omdat hij me nu beter kende en wist wat hij aan me had rarara wat kawam er weer de twijfel.vanaf het moment dat ik te dicht kom duwt hij me weg.hij vindt het raar dat als hij aan werken is dat hij niet zoveel aan me denkt maar daar is toch op zich niets verkeerd mee als je het druk hebt op je werk moet je je op je werk concenteren.het ene moment wilt hij alle dagen bij me zijn en dan zijn er dagen dat ik te veel ben dan wil hij rust.maar ik ben ook blij dat ik nog avonden alleen op mijn appartement zit en niet bij hemmaar daarvoor zie ik hem niet minder graag.hij zegt hij weet niet hoe dat dat zal zijn eens we samenwonen wat als hij dan nog zo van die momenten heeft.dus nu twijfelt hij ook of hij dan wel klaar is voor een relatie maar hij wil ook niet uiteen omdat hij me graag ziet en het ligt niet aan mij maar het zit tussen zen oren zegt hij.miss dat het ook te maken heeft met zen verleden hij is nu 1.5jaar alleen zen ex-vrouw heeft hem bedrogen met zen neef waar ze nu met samenwoont en hij is achter gebleven met niets hij is helemaal van nul moeten beginnen.hij weet niet wat hij verkeerd heeft gedaan bij zen ex waardoor ze naar een ander is gegaan zodat hij die fout geen 2 keer kan maken.pff zit ff met de handen in het haar want zonder die twijfel zouden we het perfecte koppel zijn.ik wil niet uiteen omdat hij toch terug komt.er moet toch een manier zijn om hier met 2 uit teraken.
mvg
ellen1981

Re: hij trekt alles in twijfel

door Psycholoog Den Bosch » ma 08 maart 2010, 22:44

Hallo Ellen,

Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk voor jou is om een standpunt in te nemen naar je partner. Het lijkt erop dat hij het einde van zijn eerdere relatie niet goed heeft verwerkt. Misschien heeft hij het gevoel dat het hem is overkomen en dat hij weinig inzicht heeft in zijn eigen rol in een relatie. Mogelijk heeft hij signalen van zijn ex-partner niet gezien of ontkend. Als hij geen duidelijk inzicht heeft in de mogelijke oorzaken van het mislukken van zijn vorige relatie, dan is het voor hem moeilijk om een nieuwe relatie te starten. Hij twijfelt en durft zich dan moeilijk te binden als het er op aan komt.

Het lijkt me verstandig dat hij deze relatie emotioneel verwerkt waardoor er ruimte en vertrouwen ontstaat om een nieuwe relatie aan te gaan.

Het is in ieder geval belangrijk dat jullie hier samen over praten en begrip tonen voor elkaars standpunten en gevoelens. Wanneer dit niet lukt, dan kunnen jullie hiervoor de hulp van een relatietherapeut inroepen.

Ik wens je succes met het vervolg!

Met vriendelijke groet,

Psycholoog Den Bosch - Hans Jacobs
Psycholoog Den Bosch

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut