Raar gevoel

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Raar gevoel

door Jack1977 » za 07 apr 2018, 22:00

Hallo beste mensen,

Een tijdje geleden heb ik iemand leren kennen oo Facebook, en eerlijk gezegd klikte het aan alle kanten. Zodra echter het onderwerp elkaar bellen of ontmoeten aan de orde kwam houd ze de boot af. Op zich kan ik dit wel snappen maar er zijn meer dingen waardoor er opeens allerlei alarmbellen afgaan. Ze is behoorlijk jaloers, als zij slaapt en ik ben op Facebook bezig dan denkt ze meteen dat ik achter andere vrouwen aanzit. Daarnaast gaf zij opeens aan dat haar ex bij haar heeft ingebroken, bij na vraag bleek dat hij daar nog gewoon woont omdat het uitschrijven van iemand in Den Haag blijkbaar lang duurt. Geeft ze aan dat haar ex een zware crimineel is waar de politie achteraan zit en vanavond vertelde ze me opeens dat vandaag (zaterdag) haar huis leeg gehaald moest worden ivm opzeggen huur.... Dit alles bij elkaar geeft me een heel raar gevoel en ik vraag me af wat ik ermee moet. Heb het eigenlijk het gevoel dat er om wat voor reden dan ook tegen me gelogen wordt.
Jack1977

Re: Raar gevoel

door Team PsyNed » di 17 apr 2018, 12:20

Beste Jack1977,

Uit je verhaal begrijp ik dat je iemand via internet heb leren kennen waar het in eerste instantie mee klikte, maar dat je er nu eigenlijk niet meer zo'n goed gevoel bij hebt. Ik kan me voorstellen dat je even niet zo goed weet wat je op dit moment moet doen. Goed dat je advies vraagt.

Je geeft aan dat je zelf graag eens met haar zou willen bellen of afspreken maar dat je merkt dat zij hier niet op ingaat. Ik kan me voorstellen dat dit voor jou teleurstellend voelt, juist omdat jullie tijdens het praten met elkaar een leuke klik hebben. Er kunnen natuurlijk allerlei redenen zijn dat zij de boot afhoudt. Misschien heeft het te maken met het feit dat ze het spannend vindt of heeft zij er toch een ander gevoel bij dan jij dat hebt. Ik denk dat het goed is om dit bespreekbaar te maken. Geef bij haar aan hoe je je voelt en spreek je twijfels uit, op die manier weet zij ook hoe jij er in staat. Communicatie en duidelijk zijn naar elkaar toe is in dit soort situaties ontzettend belangrijk.

Daarnaast geef je aan dat je het idee hebt dat ze niet helemaal eerlijk is over een aantal dingen die ze aan jou vertelt. Dit is natuurlijk iets waar je erg over in kan gaan zitten. Daarom wil ik je ook hierbij adviseren om dit met haar te bespreken. Ik denk dat het goed is om alles waar je op dit moment mee zit, op tafel te gooien. Op deze manier weet je waar je aan toe bent en zij je duidelijkheid verschaffen.

Ik wil je veel succes wensen!

Groetjes,

Renée
Team Psyned
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut