Radeloos...

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Radeloos...

door Olivia50 » zo 23 jul 2017, 10:31

Ik ben 35 jaar samen met mijn waarvan 34 gehuwd. Ons huwelijk was goed tot een vijftal jaren geleden. Mijn man was vaak uithuizig, op sexueel vlak zaten we totaal niet meer op dezelfde golflengte, ik begon me meer en meer aan hem te ergeren. Dingen waar ik vroeger geen oog voor had....ik hou niet meer van hem. Dat gevoel is helemaal verdwenen. Ik mis de intimiteit, het is jaren geleden dat ik nog een tongkus gehad heb, hij vindt dat puberachtig. Ik heb een heel hoog libido, hij niet meer. Ik wil alles eens gedaan hebben maar dat is niet bespreekbaar. Een paar maanden terug ben ik met een vriend meegeweest naar een club, dat was een openbaring voor mij. Sindsdien ga ik regelmatig, in het geniep. Ik geniet er met volle teugen....
Ik wou dat ik eens aan mijn man kon vragen om samen te gaan, maar het is ondenkbaar...ondertussen kijk ik uit naar het volgend bezoek. Ben ik nu verslaafd aan sex ? Hoe kom ik hieruit ? Ik speel met de gedachte om mijn man te verlaten maar dan ga ik van een comfortabel leven naar een armoedig bestaan, ik vrees dat ik ook dan ongelukkig ga zijn. Ik zit op de rand van een depressie, voel mij enorm eenzaam en ongelukkig....ik vermager ziender ogen en ween veel...komt dit nog goed ?
Olivia50

Re: Radeloos...

door Team PsyNed » ma 31 jul 2017, 13:17

Beste Olivia50,

Het lijkt erop dat er bij jou twee belangrijke onderwerpen spelen. Allereerst zijn er twijfels of je nog genoeg voor je man voelt. Je voelt je eenzaam binnen jullie relatie en mist intimiteit. Daarnaast wil je op seksueel gebied (nieuwe) dingen ontdekken en heb je het idee dat je man daar geen behoefte aan heeft.

Je geeft daarbij aan dat jullie huwelijk goed was tot een aantal jaar geleden. Heb je sindsdien met je man besproken wat er bij jou speelt? Weet hij dat je je zo eenzaam en ongelukkig voelt en intimiteit mist in jullie relatie? Het lijkt mij verstandig om hierover in gesprek te gaan met je man. Geef daarbij duidelijk aan hoe jij je voelt en wat je van hem nodig hebt. Mocht het voor jullie lastig zijn om dit gesprek te voeren, kunnen jullie ook hulp inschakelen van een relatietherapeut.

Verder lees ik dat je het idee hebt depressief te worden, dat je bent afgevallen en erg emotioneel bent. Ik zou je willen adviseren om hierover in gesprek te gaan met een therapeut of psycholoog, zodat deze klachten niet verergeren. Een therapeut of psycholoog kan je daarnaast ook helpen om stil te staan bij de vragen die je hebt over je huwelijk.

Mocht je wat hulp willen bij het vinden van een geschikte psycholoog, kun je altijd even bellen naar het secretariaat van PsyNed (085 - 40 147 20.

Vriendelijke groet,
Carmen
Psycholoog Zaandam
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut