Relatie onder druk

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Relatie onder druk

door Ronny » za 17 jun 2017, 09:08

Hoi,

Ik heb recent gemerkt dat mijn partner aan een mannelijke collega toevertrouwd heeft dat ze er onderdoor zat na een week vakantie met het gezin. Kennelijk heeft ze er met hem overgepraat en zie ik dat ze wel vertrouwelijke e-mails en chats uitwisselen waar hij haar een schat noemt. Ik wist van niets en heb ook niet gemerkt dat ze er door zat. Detail is dat ze vroeger met deze getrouwde man toen ze alleen was nog een sexuele relatie heeft gehad.

In onze relatie merk ik wel dat de afstand groter wordt en dat als ik vraag aan mijn partner of er iets is ze zegt dat ze heel gelukkig is.

Wat kan ik doen?

Mvg,
Ronny
Ronny

Re: Relatie onder druk

door Team PsyNed » ma 19 jun 2017, 11:37

Beste Ronny,

Als ik het goed begrijp weet jouw partner niet dat jij gemerkt hebt dat zij ongelukkig is in het huwelijk en dit heeft besproken met een andere man? Een lastige situatie, vooral als zij zelf vervolgens aangeeft dat ze erg gelukkig is

Eerlijkheid van jouw kant is in dit geval een belangrijke factor, aangezien jij je hoe dan ook wel zorgen maakt. Ik zou jouw eigen zorgen in elk geval uitspreken en duidelijk aangeven waar je zorgen vandaan komen.

Uiteindelijk ben je natuurlijk wel afhankelijk van haar antwoorden, daar hebben we geen invloed op. Wat je kunt proberen is een relatietest invullen: https://www.psyned.nl/view/test/detail/6
en daarover in gesprek gaan.

Veel succes!

Groet,

Team Psyned
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Re: Relatie onder druk

door Ronny » ma 19 jun 2017, 21:23

Hoi,

Ondertussen heb ben we erover gepraat.
De reactie was als volgt:
- eerste instantie ontkennen dat ze met die andere man persoonlijke dingen bespreekt
- daarna kreeg ik verwijten dat ik haar niet vertrouwde
- iets later geeft ze toe dat ze kort gesproken hadden aan haar bureau omdat hij haar zag Wenen

Ondertussen heb ik bewijs dat zij contact gezocht heeft per email
Een meeting hebben gehad
En heeft zij hem bedankt en gevraagd dat hij ook altijd bij haar zijn hart mag luchten

Ik weet het niet meer, hoe kan ik hier mee verder

Groeten
Ronny

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut