Relatie

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Relatie

door Duifje67 » ma 27 aug 2018, 15:33

Ik heb sinds januari 2018 een relatie met een hele lieve man. Met mijn ex. ben ik gewoon bevriend gebleven ( dit wist mijn nieuwe vriend). Alleen mijn ex. was bezig om mij weer terug te krijgen. Ik heb hem meerdere malen verteld dat dat nooit zou gebeuren. Mijn ex. heeft tegen zijn ex. verteld dat hij een relatie met mij had. Die vrouw heeft daarop mijn vriend ingelicht met de mededeling dat ik het met 2 mannen hield. Helaas is hier een hoop ruzie over ontstaan, waardoor ik de vriendschap met mijn ex. heb beƫindigd, alleen mijn ex. bleef mij lastig vallen met telefoontjes en andere berichtjes. Aangezien ik heel veel om mijn nieuwe relatie geef heb ik de politie ingeschakeld vanwege stalking. De politie heeft mijn ex. een waarschuwingsbrief gestuurd en een straatverbod opgelegd.
Mijn vriend staat nu volledig achter mij en wil met mij verder aan onze toekomst bouwen.
Alleen heb ik 1 probleem en dat is dat mijn vriend bevriend is geworden op fb met de ex. van mijn ex.
Hij heeft dagelijks contact met haar wat mij onzeker maakt. Ik heb mijn vriend hier meerdere keren op aangesproken maar hij ziet geen gevaar en hij zegt mij ook duidelijk dat hij niks met haar wil, omdat hij gelukkig is met mij.
Ik vind dat hij geen contact meer met haar moet hebben, omdat ik bang ben dat zij probeert onze relatie kapot te maken.
Hoe kan ik mijn vriend duidelijk maken dat zolang hij contact met haar heeft er geen rust in onze relatie komt.
Ik ben radeloos, maar wil absoluut mijn vriend niet kwijt.
Hebben jullie advies voor mij?
Help help help
Duifje67

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut