Relatie therapie

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Relatie therapie

door Waterzee » zo 02 feb 2020, 18:28

Goeie dag,

Ik zou erg graag in relatie therapie wille, samen met mijn vriend.
Dit ziet hij niet zitten.
Ik heb zelf wat opties proberen toe te passen, zoals een vragen spel te maken, brieven schrijven, op internet allerlei dingen gezocht etc.
Helaas word het niet geheel serieus genomen.
Nu moet er toch iets veranderen.
Ik vraag me af of er iets op het internet te vinden is.
Om thuis een soort van relatie therapie toe te passen, bv online of iets wat we zelf in elkaar kunnen zetten.
Geen idee, als er maar geen therapeut aan te pas komt.
Of als iemand een ander idee heeft, ook welkom.
Mvg
Waterzee

Re: Relatie therapie

door Beheerder » di 17 maart 2020, 12:36

Beste Waterzee,

Wat een lastige situatie! Jij hebt behoefte aan relatietherapie, maar je partner niet. Je hebt zelfs al een aantal methodes van internet toegepast. Jammer dat je partner hier niet open voor stond. Voor élke vorm van relatietherapie is het belangrijk dat beide partners hier achter staan.

Je zou zelf naar een psycholoog toe kunnen gaan om te bespreken waar je behoefte aan hebt, zodat jij er op je eigen manier aan kan werken. Een psycholoog kan je helpen om nieuwe inzichten te geven. Aan de hand van deze inzichten kan het zijn dat jij je houding verandert, waardoor de relatie ook verandert.

Je kan kijken op www.psyned.nl om te kijken wie je aanspreekt. Je kan mij ook even bellen, dat kan op 085 401 47 21. Dan kan ik even met je mee kijken wie hier bij kan helpen, als je hier behoefte aan hebt!

Ik wens je heel veel succes in deze situatie!

Hartelijke groet,

Team PsyNed
(Melissa)
Beheerder
Beheerder

Re: Relatie therapie

door ayaanleo » do 17 sep 2020, 06:59

therapy can sometimes be absolutely necessary, but due to changes in the health insurance, relationship therapy is no longer reimbursed from the basic package. This is because relationship therapy is not seen as part of mental health care or primary psychological care. This is only reimbursed if relationship therapy is part of a broader treatment of a psychological disorder.
GEICO offers a range of products, but is best known for auto insurance. In this review of Geico Auto Insurance Reviews, learn about its coverage options.
ayaanleo

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut