-weg-

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

-weg-

door Eadarion » ma 09 sep 2019, 20:46

-weg-
Laatst bijgewerkt door Eadarion op di 17 sep 2019, 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Eadarion

Re: Relatiebreuk door burn-out

door Beheerder » wo 11 sep 2019, 08:14

Beste Eadarion,

Ik begrijp dat je na 5 maanden op uitzending te zijn geweest moet wennen aan de situatie hier en aan je leven in Nederland. Fijn om te horen dat je in de eerste periode steun vond bij je toenmalige vriendin. Het is een moeilijke periode en ook mentaal en fysiek zul je hier ook nog flink wat last van hebben gehad zoals je beschrijft. Het moet ook uitputtend zijn om telkens in je hoofd te zoeken naar oplossingen hiervoor.

Wanneer er iets plotseling op je pad komt, in dit geval de medische aandoening van je vriendin waardoor jullie aan kinderen moesten beginnen, kan ik me voorstellen dat je daar nog niet klaar voor bent. Je zat zelf niet heel lekker in je vel, wat je graag eerst wilde oplossen. Op dit moment had jouw vriendin het natuurlijk zwaar en voelde zoals je zelf aangeeft, niet de juiste steun. Jammer genoeg heeft dit tot jullie breuk geleid.

Hierna hebben jullie weer contact met elkaar gehad, maar werkte dit toch niet helemaal zoals jullie hadden gehoopt. Nadat jullie geen contact met elkaar hadden, heeft jouw ex partner iemand anders gevonden, wat jou natuurlijk pijn deed! Het is ook niet niks om je ex partner én zeker als je nog veel van iemand houdt, te zien met een ander. Toch bleek dat ze jou erg miste en eigenlijk niet zonder je kon, waardoor ze toch voor jou en jullie relatie heeft gekozen.

Opgegeven moment dacht ze dat er afluisterapparatuur was, dat je foto's ging maken etc. Je geeft aan dat ze een psychose had, wat inderdaad best lastig is voor jou om daar als partner zijnde mee om te gaan. Ik kan me voorstellen dat je je erg machteloos voelt. Toekijken naar iemand van wie je houdt die dit soort wanen heeft is ook gewoon lastig.

Nu je 7 maanden verder bent, heb je nog steeds moeite met hoe het is afgelopen tussen jullie. Dat is logisch, aangezien het niet op een leuke manier is geëindigd en er veel is gebeurd tussen jullie. Ook is zij degene met wie je je toekomst zag, dus dat gaat ook niet zo maar weg! Jullie hebben nu eventjes geen contact meer met elkaar en misschien is dat voor haar het beste nu. Zij moet op dit moment even aan haar zelf denken en daar alle energie in steken.

Laat haar even alle tijd in haar zelf steken en wacht af tot zij jou benadert. Wanneer dit gebeurt kunnen jullie afspreken om eerst een gesprek te hebben over de gebeurtenissen en het daarna langzaam aan weer op te bouwen. Je zit in een lastige situatie, maar blijf hier ook niet te lang in hangen. Je moet ook aan je zelf denken.

Je kan natuurlijk altijd in gesprek met één van mijn psychologen om dit een plekje te kunnen geven. Je kan me bellen op 085 401 47 21. Je kan zelf ook even kijken op http://www.psyned.nl. Daar zie je alle psychologen waarmee ik samenwerk, wellicht zit er iemand tussen bij wie je je goed voelt.

Ik wens je veel sterkte!

Hartelijke groet,

Team PsyNed,
Melissa
Beheerder
Beheerder

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut