relatieprobleem

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

relatieprobleem

door MaeWest » di 28 aug 2018, 10:36

Mijn man en ik zijn bijna 20 jaar samen. We zijn lang verliefd geweest en soms zijn we dat nog maar we zijn zooo uit elkaar gegroeid de laatste jaren. Ik twijfel al 15 jaar om uit elkaar te gaan maar dan ga ik hem toch missen. :roll:
Aangezien wij toendertijd op uiterlijk waren gevallen komt het nu wel eens hard aan als we elkaar zien. We hebben altijd wel iets aan te merken op elkaar. Er is geen respect meer. Hij houd erg vast aan bepaalde dingen die ik juist ouderwets vind en uit huis wil zien. Ons huis staat vol met troep en rommel waar hij geen afstand van wil doen.Ik word ons huis uitgejaagd. Hij gaat absoluut niet met de tijd mee...weigert smartphone...smarttv...blue tooth....loopt in ouderwetse kleding . Ik denk dat hij er niet mee om kan gaan en daarom dit weigert. Hij is gierig en ik ben voor gedeelte financieel afhankelijk van hem. Ik kan dus gewoon niet weg. De banen liggen met mijn leeftijd ook niet voor het oprapen. Ik hoop nog steeds dat het zo wordt als vroeger toen we verliefd waren. .....Dat hoop ik al heel lang en steeds komt het niet. Ik heb vaak zelfmedelijden. Dat het etenstijd is en ik wat later thuiskom van mijn werk en hij al klaar is met eten.......dat hij alleen iets voor zichzelf inschenkt................altijd het tegenovergestelde wil wat ik wil ( vakantie....meubels....) Dingen mij ontzegt ( ik wil al heel lang een hondje) (poes mag niet mee op bed) Pakt mij zelden of nooit spontaan vast, als ik dat doe blijft ie verstijfd staan. Als ik dit allemaal lees weet ik het antwoord toch al? Zo'n man heb ik nooit gewenst.
Ik mis humor. Hij is stil blijven staan in de sixtees. Ik ga wel met mijn tijd mee. Komt dit ooit nog goed? Wel naar relatietherapeut geweest....daar loog hij. Dan houdt het op.
MaeWest

Re: relatieprobleem

door jamesjohn » di 18 sep 2018, 09:02

Hey,

I am currently in a relationship for 1.5 years. Unfortunately we started with a false start. He was in a divorce. At the beginning of the relationship, he constantly compared me with his ex-wife. This led to many discussions and quarrels. We have been fighting every week for a while now. According to him, that is always up to me, given my traumatic youth. I feel that we speak two different languages ​​where I can not express myself. This makes me feel very lonely and sometimes dejected. I notice myself that I often use the push and pull 'technique'. I do not do this on purpose but I notice that stuck in the relationship. He has said several times that this is normal, has quarrels. I must stay in the relationship. I do not know what to do anymore.
Get Today Match Prediction Ball By Ball PSL 2018 T20 Live Cricket score, Today Match Toss jackpot Predictions Who Will Win, Live Cricket Match Scorecard Auto refresh Update and Cricket Match Prediction.
jamesjohn

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut