scheiden, verliefdheid!

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

scheiden, verliefdheid!

door Fenna1972 » di 10 apr 2018, 10:52

Pffff, waar moet ik beginnen. Bij mijn huwelijk maar, denk ik. Ik ben 20 jaar samen met met mijn man, waarvan 15 getrouwd (ik ben 46). Het is altijd een goed huwelijk geweest en ik ben gelukkig geweest met hem. Ik heb wel altijd een gevoel van ongelijkwaardigheid gehad en hij is best dominant. Ik heb vaak het gevoel gehad het niet goed te doen in zijn ogen. Hierdoor is bij mij steeds meer van mijn liefde voor hem afgebrokkeld en ben op een gegeven moment gaan denken aan scheiden. 6 jaar geleden werd ik ineens verliefd op iemand die ik al wel kende en waar altijd, vanaf het begin (10 jaar geleden) een zeer goeie klik mee was. we werden beide hevig verliefd en hebben elkaar 5 maanden lang bijna elke dag gezien. Toen het uitkwam en onze partners erachter kwamen was ik verscheurd van liefdes verdriet, en hij ook. We hebben beide gekozen om te kijken of onze huwelijken nog kans maakten, ook voor de kinderen. nu, 6 jaar later! Die ander is nooit uit mijn gedachte gegaan en ik heb elke dag aan hem gedacht. Een aantal maanden geleden heb ik voor mijzelf de knoop doorgehakt en gezegd dat ik wil scheiden. Mijn man denkt ook dat dit de juiste beslissing is en we hebben besloten te gaan scheiden. Nou ben ik, 5 maanden geleden die ander weer tegen gekomen (ik heb de afgelopen jaren in het buitenland gewoond en heb hem dus niet gezien). Vanaf dag 1 was het weer raak en werden we weer verliefd. Zo hevig dat wij elke dag elkaar moesten zien, al was het maar in de supermarkt. We hebben nachten met elkaar doorgebracht en elke dag uren gefacetimed. We hebben dezelfde gedachten, gevoelens en voelen ons echt onszelf bij elkaar. zijn vrouw is er achter gekomen en nu wil zij ook scheiden. Nu komt mijn probleem: Sindsdien wil hij geen contact meer met mij, van de een op de andere dag is hij een ander mens. Mijn vriendin kwam hem tegen en zei dat hij eruit ziet als een zombie en dat hij zegt dat hij alles kwijt is, en dat het echt aan hemzelf ligt. Hij is totaal de weg kwijt en wil niks meer met mij te maken hebben. Ik ben zo verdoofd van verbazing. Ik weet dat er een eigen zaak en heel veel geld omgaat in dit huwelijk en dat zij misschien gedreigd heeft hem totaal kapot te maken of zo. ik heb geen idee. ik sta echt perplex en snap er helemaal niks van. Is dit een normale reactie?? Nu mijn scheiding regelen, emotioneel een wrak zijn en dit er ook nog bij. Hij heeft twee weken geleden nog gezegd dat als hij ooit zou scheiden hij met mij verder zou willen gaan. Kan iemand zo snel veranderen of heeft hij gewoon zo'n pijn en verdriet dat hij niks meer laat horen? Graag hoor ik iets van een verklaring van dit gedrag want ik weet het ff niet meer, ik voel me naïef en dom, terwijl ik een persoon ben met een zeer sterkte persoonlijkheid (wat ik altijd van anderen hoor) en echt niet naïef ben.

Misschien toch karma?

Groetjes Fenna
Fenna1972

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut