Steeds minder sexueel aantrekkelijk

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Steeds minder sexueel aantrekkelijk

door BarendR » ma 18 sep 2017, 10:07

Een gelukkig huwelijk met kinderen. Maar wat te doen als je je vrouw steeds minder aantrekkelijk vindt in bed? De verliefdheid en passie glipt weg. Ik voel me enorm schuldig en egoïstisch omdat ik dit zo voel. Ik wil haar niet kwijt. Ik wil ook geen ander. Ik wil háár weer sexueel aantrekkelijk vinden.
BarendR

Re: Steeds minder sexueel aantrekkelijk

door Arnhem1997 » di 19 sep 2017, 21:28

Je boeft je absoluut niet egoïstisch of schuldig te voelen. Je gevoel is je gevoel. Verder geef je aan dat je nog steeds vol voor je vrouw wilt gaan. Weinig reden tot zorgen maken dus. Het is belangrijk het bespreekbaar te maken met je vrouw. Wat kan beter? Nieuwe techieken? Het is voorkomen normaal dat 'de prik van de cola gaat' na een aantal jaren seks, maar er is zeker aan te werken!
Arnhem1997

Re: Steeds minder sexueel aantrekkelijk

door Team PsyNed » vr 22 sep 2017, 14:24

Beste BarendR,

Na het lezen van je bericht kan ik zeker aansluiten bij wat Arnhem1997 je adviseert. Ik kan begrijpen dat je je schuldig voelt, omdat je deze gevoelens niet wilt ervaren. Helaas heb je hier geen invloed op.
Je geeft aan dat de verliefdheid en passie weg glipt. Ik kan me voorstellen dat dit gebeurt wanneer je een langere tijd samen bent, die heftige gevoelens van verliefdheid maken plaats voor ´houden van´. Ook dit ´houden van´ kan erg mooi zijn, een veilige en vertrouwde basis. Vanuit dit vertrouwen in jullie relatie zou je mogelijk kunnen proberen met je partner te praten over datgene wat jij mist op seksueel gebied. Hoe ervaart zij dit? Zijn er dingen die zij mogelijk mist?
Mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden, is het mogelijk een idee om een keer samen het gesprek aan te gaan met een seksuoloog. Diegene kan mogelijk met jullie meekijken wat de mogelijke achterliggende redenen zijn dat jij deze gevoelens ervaart. Ook kunnen jullie met de seksuoloog erbij in een veilige omgeving praten over waar jullie tegenaan lopen op seksueel gebied.

Groetjes,
Nine
Psycholoog Amsterdam
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut