Ten einde raad

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Ten einde raad

door Phyrra » di 07 apr 2020, 21:10

Ik weet niet of iemand mij hier mee kan helpen of raad geven.
Ik ben 26 heb op men 18e men vader verloren aan zelfmoord en een moeder die me heeft laten vallen. Sindsdien ben ik van relatie op relatie gegaan ten alle tijden alles van me gegeven en met niets geƫindigd omdat ik altijd all in ga. En alleen zijn kan ik ook absoluut niet maar omdat iedereen misbruik van mij maakt vertrouw ik niemand meer en heb ik geen vrienden.
Dit was wat achtergrond info
Want het gaat me om men huidige relatie of ex relatie dat is nog onbekend...
Ik heb 2 jaar terug de liefde van men leven ontmoet we zijn gemaakt voor Elkaar. Maar door ons bijde hun littekens is daar vaak ruzie en problemen waardoor hij me vaak op straat zetten maar me telkens terug nam uiteindelijk mij op een harde manier had laten vallen me in de sneeuw buiten laten slapen, vreemdgegaan terwijl we open relatie hadden dus enkel eerlijk moest zijn en niet achter men rug om wat dus wel gebeurde. Hij heeft me helemaal gebroken gehad. Waarna ik iemand anders had leren kennen, die verwende me en was te mooi om waar te zijn. Hij liet me goed voelen waardoor ik mezelf terug begon te worden. Maar er ging geen dag voorbij dat ik niet aan de liefde van me leven dacht of zen facebook stalkte. Ik moest alles van hem weten. Waardoor ik ook niet verder kon met die ander. Die mij ook gekloot heeft omdat ik eerlijk ben geweest. Maar in die tijd ben ik aantal keer terug geweest bij liefde van me leven en leidde ik zelfs dubbele relatie. Waar ik dus niet mee kon leven en dus toch koos voor de liefde van men leven. Maar hiermee heb ik hem ook heel hard gekwetst. We hebben elkaar verschrikkelijke dingen aangedaan en dat maakt geen van onze fouten goed. Het heft elkaar absoluut niet op. Maar besloten toch voor elkaar te gaan. In het begin was het geweldig maar bij alles wat er mis gaat krijg ik de fout of moet die lelijke dingen zeggen wa ik hem allemaal heb aangedaan en dan mag ik niks terug zeggen.... want dan maak ik excuses of dees of da. Terwijl ik
Dat helemaal niet zo bedoel. Ik begrijp ook elke keer volledig zijn reacties. Ik begrijp hem enorm omdat simpelgezegd hij mij hetzelde heeft aangedaan en ik dezelfde gevoelens heb en dat probeer ik
Elke keer uit te leggen maar hij wil gewoon niet luisteren/begrijpen.... er zijn daarintegen toen we samen kwamen daar goed over gepraat en toen was er wel begrip. Dus ik snap er gewoon niks van we konden zo goed praten en da maakte niks goed maar voelde wel beter. Kregen medeleven van elkaar en spijt en begrip. Maar nu lijkt die wel een plaat vo zen kop te hebben want hij gedraagdt zich zo narcistisch nu terwijl die helemaal niet zo is. En ja nu was het weer kreeg verschillende dingen naar men kop en ik reageer daar op terug ik laat mij niet kleineren. En ben weer buiten gesmeten. En elke keer is daar sorry had ni zo mogen doen. Begrip ja. Maar pff ik wil dit opgelost hebben ik wil niet elke keer buiten vliegen. Ik
Voel me verschrikkelijk dan maar ik kan zelfs niet meer huilen want ergens in men hoofd zit da die over paar uur of dagen toch weer naar mij stuurt. Maar zo kunnen we ook niet verder. Terwijl ik gewoon weet omdat toen we zo goed praten alles perfect was. Ik snap niet wat er opeens veranderd is.
Phyrra

Re: Ten einde raad

door Beheerder » wo 20 mei 2020, 14:55

Beste Phyrra,

Wat een vervelende situatie! Ik kan me goed voorstellen dat je je naar voelt in deze situatie waarin je niet weet waar jullie staan in de relatie.

Ik lees dat je na het overlijden van je vader van relatie naar relatie bent gegaan en dat je het moeilijk vindt om mensen te vertrouwen. Je zit nu in een relatie met de liefde van je leven waarmee je veel ups en downs hebt gehad. Je geeft aan dat je vaak de schuld krijgt van verschillende dingen en dat je dan op straat wordt gezet. Ik kan me voorstellen dat dit voor veel verwarring zorgt! Aan de ene kant zijn jullie dol op elkaar en aan de andere kant gebeuren er ook dingen waarvan je aangeeft dat jullie zo niet verder kunnen.

Je hebt ook een tijdje een relatie gehad met iemand anders, maar uiteindelijk merkte je toch dat de liefde tussen jullie zo sterk was dat je toch weer terug bent gekomen bij je huidige partner. Ik denk dat het mooi is dat je hebt gemerkt dat je zo graag bij hem wil zijn, maar ik begrijp ook dat het lastig is om nu weer in een relatie te zitten waarbij het af en toe niet goed gaat tussen jullie.

Zelf wil je natuurlijk dat het allemaal goed komt en dat jullie weer goed kunnen praten. Heb je dit ook wel eens naar hem uitgesproken? Ik denk dat het goed is om hierover in gesprek te gaan met elkaar en te kijken wat jullie samen kunnen doen hieraan. Op deze manier kan jij aangeven hoe je je voelt. Ook geef je aan dat je niet snapt wat er opeens verandert is in jullie relatie. Ik denk dat het een goed idee is om hierover te communiceren en aangeven je het ook op deze manier ervaart.

Wellicht vind je of vinden jullie het fijn om een keer met een psycholoog te praten. Dan kan je of kunnen jullie je verhaal kwijt rondom de hele situatie. Mocht je dit prettig lijken, kan je altijd contact opnemen met mij. Dan kan ik met je meekijken welke psycholoog bij jou past. Je kan me bereiken op 085-401 47 21 of je kan een kijkje nemen op onze website; www.psyned.nl. Ik help je graag verder!

Met vriendelijke groet,
Jip

Team PsyNed
Beheerder
Beheerder

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut