Therapie

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Therapie

door Saria » wo 12 jun 2019, 19:25

Ik worstel met iets waar ik niet uit kom en wat ik niet durf te bespreken .
Ik ben een wat oudere vrouw en gediagnostiseerd met Dis.
Ik ben hiervoor in behandeling , eerst heel lang bij een psycholoog en nu sinds vijf jaar bij een psychiater .
Het is een veel jongere man en ik ben niet verliefd of zo maar het gevoel van veiligheid en er mogen zijn ervaar ik als heel prettig .Eigenlijk kijk ik wel uit naar de sessies hoe moeilijk ook maar als ik door vakanties of ziekte geen therapie heb is het eerst heel moeilijk en later is hij ahw ‘ weg’ uit mijn hoofd .
De relatie is puur professioneel , dat hoeft niet anders maar als ik hem tussendoor niet zie mis ik hem zo en ik durf dat niet te zeggen .
Natuurlijk weet ik van overdrachtsgevoelens en wat het betekent .
Moet ik dit nu wel of niet bespreken ?
Saria

Re: Therapie

door Beheerder » do 13 jun 2019, 12:42

Beste Saria,

Allereerst bedankt voor je berichtje en goed dat je deze vraag durft te stellen. Het lijkt mij inderdaad een hele lastige situatie waar je in bent beland. Ik wil je wel aanraden om dit te laten weten aan je psychiater. Je merkt nu dat je in je hoofd veel met andere zaken bezig bent wat misschien ook ten koste kan gaan van jouw therapie.

Het is helemaal niet gek om dit te bespreken en gebeurt echt vaker dan je denkt. Ik denk juist dat het van veel moed en kracht getuigd als jij dit durft te uiten tegenover jouw psychiater. Zo kunnen jullie samen gaan kijken naar een oplossing, waarin hij als professional ook zijn mening kan laten gelden.

Ik hoop dat ik zo je vraag een beetje heb kunnen beantwoorden en dat je er uit komt. Schaam je in ieder geval niet dit aan te geven.

Met vriendelijke groet,
Team PsyNed
(Veerle)
Beheerder
Beheerder

Re: Therapie

door Saria » vr 14 jun 2019, 08:41

Dankjewel voor de reactie , ik zal het in overweging nemen en proberen te zeggen .
Saria

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut