Ex

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Ex

door Room » ma 08 jun 2020, 18:50

Ik heb een relatie met mijn partner waarbij ik een kind heb.
hij heeft ook een kind uit een vorige relatie.
Toen hij een relatie met mij begon heeft hij haar direkt ingelicht,
Toen we al eventjes samen waren was ze op de hoogte dat we samen naar de speeltuin waren geweest samen met hun kind.
Toen ze hun zoontje kwam halen was ik aan het afwassen en is ze kwaad binnen gestormd dat ik aanwezig was en dat dit niet hoort, dat hij haar had moeten inlichten over mijn aanwezigheid in zijn woonst en is het kwaad afgetrapt, hij heeft zijn excuses bij haar aangeboden maar naar mij toe nooit geprobeerd.
Hij mocht mij niet meenemen om zijn zoontje thuis te brengen en bracht mij dus altijd eerst thuis af en reed dan door naar daar zonder mij.
Hij heeft haar toestemming moeten vragen om mij mee te nemen in de auto bij hem en zijn zoon om die thuis te brengen en heeft na een tijd toestemming gekregen.
Ik kreeg constant commentaar, als ik kleertjes kocht waren ze niet goed genoeg en durfde ze hem dat te sturen.
Toen ik zwanger werd heeft hij haar wederom ingelicht omdat zij vind dat zij altijd op de hoogte moet zijn omdat ze samen een zoontje hebben.
Op activiteiten op school mag ik niet aanwezig zijn en word bij niets betrokken.
Als ze discussie hadden belde ze me op om te zeggen dat ik de fout ben van alles en dat ik zou liggen steuken.
Er is heel veel gebeurd en hoe ik ook mijn best deed werd ik toch constant verweten.
Ik heb mijn vriend vaker aangesproken dat ik het niet vind kunnen dat ik een buitenbeentje ben en hij zegt dat ik het maar gewoon moet aanvaarden en mijn mond erover moet houden.
Ik begin hem hierdoor minder graag te zien omdat het voelt alsof ik er niet aan toe doe.
Als ik met hem wil praten aegt hij dat hij nooit een prater is geweest en dat ook nooit zal zijn.
Ik weet niet meer wat doen..
Room

Re: Ex

door Beheerder » ma 15 jun 2020, 07:50

Beste Room,

Zoals ik lees, begrijp ik dat je in een lastige situatie zit op dit moment. Je kan niks goed doen bij de ex partner van jou huidige partner. Je hebt al geprobeerd om je vriend aan te spreken, omdat je vindt dat je buitengesloten wordt. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je dit gevoel hebt en dat je wil dat je partner voor jou opkomt in deze situatie. Voor jou is deze issue belangrijk, maar zoals ik lees voor jou partner wat minder. Daarom is het goed om aan te geven wat jouw behoeftes zijn en wat jouw gevoel hierover is.

Hiernaast is het ook goed om in gesprek te gaan met de ex van je partner. Ze kan jou als een bedreiging zien, waardoor ze jou zo veel mogelijk probeert af te houden van haar eigen kind. Geef duidelijk aan, dat je niet een tweede moeder wil worden bijvoorbeeld. Het kan een angst van haar zijn, dus het is goed om hierover te communiceren.

Ik kan mij voorstellen dat je het lastig vindt om het gesprek aan te gaan. Om te beginnen kan het goed zijn om met je partner bijvoorbeeld in relatietherapie te gaan. Een relatietherapeut kan jullie helpen om het beste uit jullie samengestelde gezin te halen. Daarnaast kan je ook individueel met een psycholoog praten, wat heel zinvol kan zijn. Waar je ook voor kiest, je mag mij altijd bellen. Dan kijk ik even met je mee. Je kan mij bereiken op 085 401 47 21. Vindt je het fijn om zelf even te kijken? Dan kan dat op www.psyned.nl.

Ik wens je heel veel succes!

Hartelijke groet,

Team PsyNed
Melissa
Beheerder
Beheerder

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut