Twijfels relatie

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Twijfels relatie

door Belleke » di 25 sep 2018, 11:05

Hallo,

Ik ben momenteel vier jaar samen met mijn vriend. Probleem is dat ik zes weken geleden iemand nieuw heb leren kennen. Ik voel mij al een tijdje niet goed in mijn huidige relatie en heb dit ook al gezegd. Hij had beloofd om er aan te werken en heeft ook wel een beetje moeite gedaan maar ik weet niet of dit voldoende is. Ik twijfel enorm wat ik nu moet doen. Ik wil een relatie van vier jaar natuurlijk ook niet zomaar wegsmijten maar momenteel voel ik mij veel beter bij die nieuwe persoon. Hij geeft mij alles wat ik mis in mijn huidige relatie.

Bij mijn huidige relatie is er niet veel passie meer. Hij ziet mij nog wel heel graag en wil samen met mij een toekomst uitbouwen. Ik daarentegen heb momenteel meer vriendschappelijke gevoelens voor hem en daardoor twijfel ik enorm wat ik moet doen. Ik heb hem daar ook al over aangesproken en toen hebben we een goed gesprek gehad. Hij zei dat hij er aan wou werken omdat hij mij niet kwijt wou maar superveel heb ik daar niet van gemerkt. Het probleem in deze relatie is dat hij enorm veel tijd steekt in zijn hobby samen met zijn nonkel. Als ik eens iets vraag om met zn tweetjes te doen gaat zijn hobby en nonkel bijna altijd voor. Als ik dan al eens iets kan regelen om met zn tweetjes te doen en zijn nonkel zegt 'we gaan dit of dat doen' dan gaat mijn vriend ook dat doen en wordt onze activiteit geschrapt. Wat nog een probleem vormt is dat mijn vriend mij voor het minste afsnauwt of mijn neus afbijt, ik ben dit zo beu. Ook hier hebben we het over gehad en ook hier ging hij aan werken. Het is wel iets beter geworden maar het kan nog beter. Ik mis ook gewoon aandacht in mijn relatie. Ik knuffel enorm graag terwijl mijn vriend dat niet zo graag doet en mij daar ook attent op maakt als ik te veel knuffels wil. Het gevolg van dit alles is dat ik nu momenteel enkel nog vriendschappelijke gevoelens heb voor hem. Ik kan het dan ook niet verdragen als hij mij wil kussen of seks wil hebben. Ik probeer dit altijd te vermijden. Misschien heb ik te lang gewacht om mijn gevoelens aan mijn vriend te vertellen ik weet het niet. Ik zit namelijk al maanden met deze gevoelens en twijfel. Wat mij ook nog stoort is dat hij altijd aan het werk is in het weekend, ofwel aan zijn boot ofwel thuis, terwijl ik in het weekend leuke en ontspannende dingen wil doen met twee.

Bij de nieuwe persoon die ik heb leren kennen voel ik mij echt enorm gelukkig. Ik weet ook wel dat dat verliefdheid is en dat dit blind maakt. Maar hij geeft me de aandacht die ik mis, is er altijd voor mij, maakt tijd vrij voor mij, we doen leuke dingen samen. Ik heb overlaatst ook zijn ouders en familie al leren kennen en voel mij hier heel goed bij. Hij is echt een levensgenieter net zoals ik. Hij doet dezelfde dingen graag als ik, hij heeft hetzelfde toekomstbeeld als ik, is een echte familieman, is echt superlief voor mij en is ook heel aantrekkelijk. Eigenlijk is hij echt mijn droomman. Het enige probleem is dat ik hem nog maar zes weken ken en ik niet weet of dit voldoende is om een relatie van vier jaar op te geven waarin ik momenteel ongelukkig ben.

Ik heb dit weekend dan ook een week pauze gevraagd in onze relatie om eens goed na te kunnen denken. Was dit een goed idee? Wat moet ik doen?

Alvast bedankt
Belleke

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut