Uitgemaakt met twijfel, nu ben ik ten einde raad

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Uitgemaakt met twijfel, nu ben ik ten einde raad

door Jongen1998 » wo 25 okt 2017, 21:31

Het is een aantal dagen geleden uit gegaan met mijn vriend, hij heeft het uitgemaakt met de reden dat hij ruimte nodig heeft om erachter te komen wie hij is en wat hij wilt en wat bij hem past. Hij heeft ook gezegd dat hij erg twijfelt of dit de goede keuze is of niet en hij houd nog heel veel van mij en ik ook van hem. Hij zegt dat hij mij sowieso in zijn toekomst ziet alleen dat hij op het moment niet weet of dat als partner of als vriend is. Ik ben er kapot van en voel van binnen dat dit niet het einde is en dat hij mij aan de kant duwt om even ruimte te hebben en te kunnen ademen. In de paar dagen voordat hij het uit maakte is hij ook nog begonnen over plannen voor kerst en dergelijke. Alles in mijn gevoel zegt dat hij er niet klaar mee is en dat hij doet wat hij altijd doet, mensen weg duwen als hij even met zichzelf zit. Ik zit nu op allerlei manieren te bedenken hoe ik kan zorgen dat we weer bij elkaar komen maar op het moment ben ik ten einde raad. We hebben afgesproken om een week elkaar niet te zien en elkaar de ruimte te geven dus ook niet te vaak berichtjes sturen. Nou ben ik bang dit ik mijn gewoonte om hem een kus te geven niet kan weerstaan of gewoonweg dat het automatisch gaat maar ik ben bang dat ik het dan verpest. Ik hoop op wat inzicht en advies wat ik op het moment kan doen
Jongen1998

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut