Verliefdheid weg in een paar dagen...

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Verliefdheid weg in een paar dagen...

door Marco-1979 » vr 14 sep 2018, 16:18

Hallo,

Ik probeer het volgende te begrijpen, vandaar dat ik hier een bericht plaats.

Ik heb een paar maanden geleden een leuke vrouw leren kennen. Ikzelf ben gescheiden sinds een jaar nu, en zij bleek in scheiding te liggen. We hadden een goede klik, en bespreken eigenlijk alles met elkaar vanaf dag 1.
Wel spraken we af dat we niet meer dan vriendschap wilden hebben. En zo bleef ht ook de eerste maanden. Vorige maand begonnen er echter bij ons beide gevoelens te komen voor elkaar. Zodanig dat ze een week bij mij op mijn vakantieadres is overgekomen. Heel leuk en gezellig, terug van vakantie ook uitgesproken dat we beide verliefd zijn, en we keken steeds de uren weg totdat we elkaar weer kunnen zien.

En dan ineens afgelopen zondag, ze gaf aan dat het allemaal botst. Ze zit nog in een scheiding, en haar verstand zegt dat ze niet mag genieten. Dit terwijl ze wel aangeeft graag bij mij te zijn en graag vastgehouden wordt en blijft slapen.
De rest van de week hebben we elkaar niet gezien, en merk nu dat ze steeds afstandelijker wordt.

Ze zegt dat ze haar gevoelens niet bewust uitschakeld. Ik ben bang dat dit onbewust gaat en een soort van zelfbescherming is van het lichaam...

Niet echt een vraag, maar ik zou wel graag een reactie krijgen hierop, omdat het bij mij ook botst. Aangeven dat de verliefdheid minder en minder wordt, maar wel wil ze graag bij mij zijn...

Ik wacht een reactie af...
Marco-1979

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut