Vertrouwnscrisis

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Vertrouwnscrisis

door mstch » di 11 sep 2018, 07:46

beste moderator,
Dit bericht en de reactie mag verwijderd worden. Bedankt voor de reactie. Inmiddels ben ik veel verder. Daarnaast was het bericht teveel te herleiden naar mij. #privacy
Laatst bijgewerkt door mstch op di 20 nov 2018, 10:33, in het totaal 2 keer bewerkt
mstch

Re: Vertrouwnscrisis

door Team PsyNed » di 20 nov 2018, 08:35

Beste Mstch,

Wat lastig dat je nu een vertrouwenscrisis ervaart in je relatie. Was er reden dat dit vertrouwen in eerste instantie wat verminderd was waardoor je haar gangen na bent gegaan? Wat ik van jouw kant op de voorgrond hoor is dat jullie nu na 24 jaar samen zijn, jij goed weet wat je wil, namelijk samen met je partner zijn en daar open voor staat om er aan te werken. Ik kan me voorstellen dat het lastig is dat je niet zo goed weet hoe je dit kan doen. Waarbij je enerzijds haar alle aandacht wil geven maar anderzijds ook het gevoel hebt dat dit haar juist verder weg duwt.

Het feit dat ze nu aangeeft (nog) niet open te staan voor relatietherapie sluit nog niet de deur. Je geeft zelf ook aan dat ze in haar toekomstplannen nog rekening houdt met jou. Hebben jullie het gemis aan vertrouwen ook al samen besproken? Zou dat een eerste stap kunnen zijn? Je zou haar hierbij rustig uit kunnen leggen wat de reden is geweest dat je haar gangen na bent gegaan en hoe dit tot stand is gekomen. Door je hier open in te stellen geeft het haar de ruimte haar gevoel vanuit haar kant te omschrijven. Hopelijk kunnen jullie dan de verbondenheid die je nog zo met haar voelt meer versterken.

Als jullie er samen niet uit komen kan een relatietherapeut hier ook heel erg goed bij helpen. Mocht je er één nodig hebben kijk dan op www.psyned.nl voor informatie over de relatietherapeuten bij jullie in de buurt. Of bel naar 085-4014721, dan kunnen wij je telefonisch verder helpen.

Veel succes!

Team PsyNed
Nadine
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut