Verwaarloosd en verwarrend mijn ex twijfelt.

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Verwaarloosd en verwarrend mijn ex twijfelt.

door dennyh » do 17 aug 2017, 08:09

Ik ben in maart samen gekomen met een "goede" vriendin, wij hebben elkaar ontmoet op ons oude werk, waar ik destijds leiding gevende was en zij onder mij kwam te werken.
voor dat ze weg moest bij ons, kreeg ik dat lekkere gevoel als je elkaar zag maar niets durvende te vertellen dat ik gevoelens had voor deze meid, het was overigens wederzijds!

december 2016: we komen mee dan alleen in contact met elkaar, we stuurde elkaar berichten dag in en dag uit. ze was hier destijds in een zeer korte relatie van nog geen 2 maanden waarbij deze jonge jongen haar verwaarloosde en haar eigenlijk welles waar emotioneel gebruikte. ik was toen daar voor haar in deze periode, waarop ze uiteindelijk durfde te vertellen dat ze gevoelens voor mij heeft en wederzijds heb ik dit meteen terug verteld in de hoop dat dit iets moois zou gaan worden, want er waren stille gevoelens aan beide zijde.

het jaar 2017 breekt aan: ze blijft een paar keer slapen, waar geen intieme dingen gebeurd zijn want hier waren wij nog niet samen als relatie, en gezien mijn ex nog maagd was hebben wij alles rustig aan gedaan.

in maart dit jaar besluiten we een relatie aan te gaan, of ja eigenlijk mijn besluit gezien zij al vanaf januari het wachten was op mij.
de maanden naar maart gaan voorbij, waarop haar eerste keer volgt etc etc... nu 2 maanden geleden zo ruim kunnen we het wel pakken, zegt zij over deze periode een x aantal keren dat ze het mist dat wij niet meer zoveel contact hebben als voorheen in de relatie, het was niet meer zo zoals in het begin het was.
ze wilde meer praten, ze wilde meer dingen doen, en wat ze mij ook nog gestuurd heeft is dat ze het gevoel kreeg vanuit mij dat ik geen gevoel meer voor haar heb, en dat ik ook niet wil laten zien aan de buiten wereld dat zij mijn vriendin is als relatie partner.
ik schoot meteen in de verdediging in plaats van hier ook daad werkelijk wat mee te gaan doen, heb ik hier zo stom als ik ben geweest niets mee gedaan. "terwijl dit toch wel duidelijke aanwijzingen waren dat er vanuit mijn kant verkeerde gevoelens werden afgegeven richting haar"

Goed de maand augustus breekt aan, wij zijn nog intiem geweest op alle vlaktes. wij zijn 2 weken nog bij elkaar geweest dag in en dag uit, waarop ze toen ik destijds naar huis ging meteen stuurde die avond ik mis je, was je maar hier. <- (ik had ja ook in de auto kunnen stappen en terug kunnen rijden, was wel zo leuk geweest, maar dit is achteraf.. als het kwaad al geschiet is)

Toch komt het punt waarop zij er mee wilt ophoren, en dat was 11 augustus dit jaar.
mijn hart ging te keer, mijn liefde was enorm toegenomen voor deze dame, en ik krijg haar niet uit mijn hoofd, " ja ik weet het is nog vers, maar toch wil ik haar terug, al waren we zeer kort in een relatie van 5 maanden, die 3 jaar vrienden en gevoelens hebben voor elkaar maakt het extra lastig omdat ik van haar hou"
goed, die vrijdag, stuurt zij mij een berichtje met ik moet wat met jou bespreken, ik vermoeden al iets dat er iets met de relatie zou zijn. ik ben die dag op haar werk meteen gekomen maar ze was in bespreking.

ze verteld mij die dag dat het, niet meer is zoals eerst, en dat vanuit haar kant het meer vriendschappelijk aanvoelt, dit kan natuurlijk door het toe doen van mijn gedrag waar zij wel behoefte aan heeft gehad, in openbaar hand vast houden, haar eens een leuke berichtje sturen in de nacht zodat ze het 's ochtends met een glimlach kan opstaan.
een bloemetje geven, alles wat maar te maken heeft gehad met herkenning van jij bent van mij en ik wil het laten zien aan ieder ander.
wij hebben te weinig gedaan, en er zijn te weinig echte romantische dates geweest, waar ik ECHT enorm veel spijt van heb dat ik dit zo heb laten schieten.
goed relatie word stop gezet omdat ze zelf goed wilde nadenken over hoe en wat. <- " en laten wij nou eerlijk zijn hier word je heel erg onzeker van" Ze vertelt dat ze van mij houd. en dat ze het heel kut vind dat dit moet gebeuren, de zaterdag op haar werk heeft ze gehuild over het feit dat het voorbij is.

Nu ben ik tot de realisatie gekomen dat ook al zegt zij dat het alleen haar schuld is, wat niet zo is.. dat ik een groot gevoel heb afgegeven naar haar, wat haar wellicht in een protectie gevoel heeft gezet om zich zelf alweer te beschermen van nare toe doeningen gevoelens die gekwetst worden aan het lijntje houden het vertrouwen verliezen???
ik had meer aandacht moeten besteden aan haar, en dat realiseer ik mij nu te laat, want nu is het over al wil ze er wel nog over nadenken.
ook wil ik even vermelden dat, de dag erna ze mijn trui gedragen heeft en dit nog online gepost heeft en nog steeds online staat, ze vanaf maandag tot woensdag korte gesprekken maar wel altijd de gesprekken starten, ik benadruk het waren korte gesprekken!

Nu wil ik haar laten zien dat ik wel van haar hou, en dat ik dit allemaal wel wil met haar, en dat het wel goed zit tussen ons, maar wat als zij hier anders over denkt en er toch mee stopt omdat ik haar gevoelens pijn heb gedaan en haar heb verwaarloosd!!
hoe fix ik dit? hoe kan ik haar hiervan overtuigen? ik zoek naar handvatten want ik ben smoorverliefd op deze meid, en wil hier de rest van mijn leven meedelen! maar hoe krijg ik de kans haar dit nu te laten zien.
dennyh

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut