Vind ze mij nou echt leuk?

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Vind ze mij nou echt leuk?

door Arnhem1997 » di 19 sep 2017, 21:25

Laatst heb ik een meisje leren kennen op tinder. Leuk gesprek mee gekregen, op ten duir nummers uitgewisseld etc. Nu ken ik haar ongeveer twee maanden, en heeft ze meerdere keren aangegev dat ze me 'heel leuk en lief vindt'. Bingo zal je denken, toch?

Nou, eerlijk gezegd niet. Het gesprek moet eigenlijk altijd vanaf mijn kant komen. Als ik een week niet app, schat ik de kans klein dat zij me wel appt. Ik had het me voorgenomen om gewoon een week niet te appen (tenzij ze zelf begint). Na 3 dagen hield ik dit niet meer vol en heb ik toch maar weer geappt. Verder ben ik degene die het gesprek gaande moet houden, het is meer dat ik de onderwerpen/vragen op tafel gooi en daar reageert ze dan redelijk plichtsmatig (kort) op. Zelf stelt ze eigenlijk helemaal geen vragen of vertelt ze iets spontaans.

Het maakt me onzeker. Vind ze me nou daadwerkelijk heel leuk en lief of zegt ze dat zomaar? Heb haar daar al eens naar gevraagd en toen zei ze 'ja meen ik', maar dat geeft me ook nog geen houvast. Misschien is ze gewoon geen apper, maar toch twijfel ik aan haar oprechte interesse in mij.

Vind ze me nou echt leuk? :roll: :(
Arnhem1997

Re: Vind ze mij nou echt leuk?

door Team PsyNed » vr 22 sep 2017, 12:44

Beste Arnhem1997,

Wat er bij jou gebeurd tijdens het appen, is heel herkenbaar voor mannen en vrouwen tijdens het daten. Je vindt iemand leuk en dus wil je contact houden met diegene. Maar je wilt niet constant degene zijn die als eerste een berichtje stuurt - want hoe zul je dan wel niet overkomen? Dus kun je hopeloos lang wachten op een berichtje van de ander, tot je je na een paar dagen echt niet meer kunt inhouden en toch weer de eerste bent die appt.

Of dit meisje jou echt leuk vindt, kan ik je helaas niet vertellen. Wel vraag ik me af wat haar redenen zijn om zelf niet of minder te appen. Het kan natuurlijk zijn dat ze er helemaal niet van houdt om te appen. Of ze heeft een drukk baan/bezigheden die zorgen dat ze daar geen tijd voor of zin in heeft?
Ik wil je dan ook adviseren haar hier gewoon naar te vragen: "Goh, je zegt dat je mij leuk en lief vindt, maar ik heb het gevoel dat je minder behoefte hebt aan appen dan ik. Klopt dit? Is hier een simpele reden voor, of twijfel je misschien of je me wellicht wel leuk vindt?" Het zou kunnen zijn dat hier een hard en vervelend antwoord uitkomt, maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en zit je niet meer in die onzekerheid.

Ook wil ik je adviseren voor jezelf te bepalen hoeveel energie je hierin wilt steken. Als zij tijdens jullie gesprekken weinig interesse toont, is dit contact dan wel leuk genoeg voor jou? Wil jij interesse blijven tonen, als je die interesse niet - of zelden - terugkrijgt?

Veel succes gewenst!

Vriendelijke groet,
Carmen
Psycholoog Zaandam
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut