Ik vind seks niet bijzonder

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Ik vind seks niet bijzonder

door Ron1991 » za 16 jun 2018, 14:25

Hoi,

Wat een goed initiatief dit forum. Ik zal mijn probleem samenvatten en mijn vraag stellen. Ik ben een 27 jarige man.

Ik vind seks niet bijzonder. Voorspel vind ik vervelend, ongemakkelijk om elkaar heen rollen en ondertussen kleding proberen uit te trekken. Een vrouw bevredigen is fijn omdat je weet dat zij het heel lekker vindt. Zelf word ik er niet meer opgewonden van, het zakt zelfs iets weg. Seks zelf geeft de eerste 30 seconden een fijn gevoel maar daarna voelt het al snel als meer van hetzelfde, tot na 5-10 minuten ik helemaal niks meer voel. Ik kom dan lastig klaar en verlies soms langzaam mijn erectie. Variatie in standjes helpt niet echt hierbij. Als ik tussendoor even zou stoppen om de vrouw te bevredigen verlies ik mijn erectie volledig, mijn opwinding verdwijnt.
Na afloop voel ik me moe en ongelukkig: meestal vond zij het heerlijk en lig ik ernaast van 'ja, leuk...'. Het liefst ga ik zo snel mogelijk iets anders leuks doen i.p.v. blijven liggen en "nagenieten".

Ik heb langere relaties en kortere stands gehad. Het probleem is er de laatste jaren eigenlijk altijd. Masturberen vind ik ook niet veel aan en doe ik weinig. Ik heb in mijn hoofd ook geen speciale fantasieƫn waar ik wel opgewonden van wordt (speeltjes, sm, weet ik het, dat soort dingen boeien mij ook niet echt).

Ik ben bang dat het misschien een vorm van a-seksualiteit is. Ikzelf kan best gelukkig zijn met weinig seks, maar ik ben bang dat een toekomstige vriendin het wel een probleem gaat vinden dat ik niet zoveel seks hoef en het ook niet zo bijzonder vind.
Ik ben verder fit en heb geen stress.

Kan ik hier iets aan doen? Is dit iets om mij zorgen om te maken?

Bedankt!

Ron
Ron1991

Re: Ik vind seks niet bijzonder

door Team PsyNed » do 12 jul 2018, 10:25

Hoi Ron,

Wat vervelend om te lezen dat je niet zo goed kunt genieten van seks en je er na afloop zelfs ongelukkig door voelt. Wel vind ik het heel knap van je dat je je verhaal hier doet. Ik maak hier uit op dat je je zorgen maakt of je een vorm het van aseksualiteit hebt en dat je bang bent dat je niet aan de vraag van je toekomstige vriendin zou kunnen voldoen.

Je geeft aan dat je niet meer opgewonden van seks wordt. Sinds wanneer is dat en kun je je bedenken of er iets rond die tijd is voorgevallen? Herken je jezelf als puber bijvoorbeeld nog terug in de situatie nu? Desondanks noem je dat je de eerste dertig seconden wel een fijn gevoel van seks krijgt. Hetgeen wat niet helemaal de bedoeling kan zijn is het ongelukkige gevoel na afloop. Misschien is dit iets wat je bespreekbaar kunt maken met een potentiƫle partner, zodat jullie samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Verschillen in zin in seks en het genot daarbij zijn er altijd tussen mensen. Dat hoeft verder niet abnormaal te zijn. Mocht je je wel nog zorgen maken om mogelijke aseksualiteit dan raad ik je aan om naar de huisarts te gaan en/of een afspraak te maken met een psycholoog.

Heel veel succes!

Lynn
Team Psyned
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut