Vriend weet het niet meer

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Vriend weet het niet meer

door Machteloos22 » ma 17 mei 2021, 13:58

Hoi,

Ik heb een vraag, omdat ik het eigenlijk niet meer weet hoe ik met deze hele situatie moet omgaan en wat er aan de hand kan zijn.

18 april kwam ik thuis van het boodschappen doen en toen vertelde mijn vriend dat hij het even allemaal niet meer wist en dat hij even alleen wilde zijn. Hij is toen voor een paar dagen naar zijn ouders vertrokken en is 20 april weer thuis gekomen. Een paar dagen later vertelde mij dat hij een probleem had en dat hij een gok probleem heeft en mijn hulp nodig had om hier uit te komen. Hij bleek zijn geld vergokt te hebben en een deel van mijn spaargeld. Hier hebben we een plan voor gemaakt en eigenlijk liep alles toen wel weer 'oke'. Tot ik er 29 april achter kwam dat hij een SecondLove account had en de dag ervoor met iemand in een hotel heeft afgesproken. Hij is toen, zonder met mij te praten, gelijk weer naar zijn ouders vertrokken. Hij is toen op en af blijven slapen en eigenlijk liep het best wel weer goed. Tot ik erachter kwam dat hij nog steeds bezig was. Dit was op 6 mei. Hij is toen weer naar zijn ouders vertrokken. Hij heeft toen wel alles verwijderd en ik mocht dit ook in zijn telefoon bekijken. Hij is toen wel naar zijn ouders gegaan, maar hebben contact gehouden. Hij is op dit moment ook bezig met het zoeken van een nieuwe baan en de volgende dag had hij een heel positief gesprek. Ik heb hem toen ook aan de telefoon gesproken en hij gaf aan me eigenlijk helemaal niet kwijt te willen. Hij gaf later ook zich al een stuk beter te voelen en ook over ons. Eigenlijk ging het het hele weekend goed. Hij zei dat hij even tijd nodig had maar dat het echt goed zou komen en dat hij sowieso terug kwam. Zondag heb ik zelfs nog bij zijn ouders gegeten, omdat hij dit voorstelde.

Maar sinds vorige week dinsdag is alles weer 180 graden gedraaid. Hij wilt het allemaal niet meer. Hij zegt dat er zoveel gebeurd is en ik zie hem amper meer lachen. Hij heeft het er volgens mij heel moeilijk mee en ik heb echt het gevoel dat hij helemaal in de knoop zit met zichzelf. We hebben nu besloten om een break te nemen, maar voor zijn gevoel wilt hij liever dat het uit is, zodat hij weer op 0 kan beginnen. Dit is een mentaal dingetje geeft hij aan. Ik vind deze situatie zo ontzettend moeilijk dat ik er zelf ook een beetje aan door ga. We zijn 6 jaar samen en er is echt helemaal niks voorgevallen. Helemaal geen ruzie of iets, dat geeft hij zelf ook de hele tijd aan.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik heb het gevoel dat hij een soort identiteitscrisis is en dat het dieper zit. Hij zit voor mijn gevoel helemaal in de knoop met zichzelf. Ik heb het ook zijn ouders verteld en die vinden dit ook echt helemaal niks voor hem. Evenals vrienden van ons. Ik herken hem niet meer, maar wil deze relatie niet zomaar opgeven, omdat het juist zo goed ging tussen ons..

(Misschien belangrijk om te weten dat hij ontzettend gek is op sport en zijn ouders zien dat ook als een soort verslaving. Het gokken etc is tijdens de tweede lockdown begonnen. Hij kon natuurlijk niet meer sporten. Ook is er het afgelopen jaar ontzettend veel gebeurd bij ons. Hij heeft een gebroken knieschijf gehad, paar maanden daarna in het ziekenhuis met een hersenvliesontsteking, mijn opa overleden, zijn vader in het ziekenhuis met corona, oom overleden met corona, tante op de IC met corona en nu zijn ze enkelbanden weer gescheurd. Dit helpt voor mijn gevoel ook niet echt mee)

Ik hoop dat jullie mij (en ook zijn ouders) hiermee een beetje kunnen helpen!
Machteloos22

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut