Vriendin is vertrouwen kwijt na lezen onschuldige berichtjes

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Vriendin is vertrouwen kwijt na lezen onschuldige berichtjes

door chk » do 09 apr 2015, 14:06

Hallo

Ik heb nu 1 jaar een relatie met mijn vriendin we houden allebei veel van elkaar en daar twijfel ik ook zeker niet aan.. Alleen is er ongeveer een half jaar geleden iets gebeurt waar zij achter is gekomen waar ik zelf al niet meer van wist dat ik dat gedaan had. Ik heb die tijd dat heeft 2 dagen geduurd.. een beetje geouwehoert met een meisje bij mij uit de klas. We konden gewoon goed met elkaar opschieten maar verder ook niet meer dan dat. We zaten een beetje te praten over bij elkaar langskomen en drankje doen.. alleen dit was van beide kanten niet serieus want we zagen niks in mekaar en zo ging dat ook wel vaker in de klas dit heeft dus 2 dagen geduurd. Mijn vriendin heeft dit voor 2 week terug gelezen op facebook en gelooft niet dat dit niet meer was als geouwehoer.
En ze weet niet of ze nu verder met mij wilt. Ik ben er eigenlijk kapot van omdat er voor mij geen ander is als alleen haar. En wil haar daarom echt niet kwijt. Heb dit haar zovaak duidelijk gemaakt maar het lijkt niet door te dringen.. ik weet niet wat ik nu moet.. hoop dat iemand mij echt kan helpen.

Vriendelijke groeten.
chk

Re: Vriendin is vertrouwen kwijt na lezen onschuldige berichtjes

door Therapie Alkmaar » vr 10 apr 2015, 11:21

Hallo,,

Wat jij als onschuldig gepraat benoemt, valt voor je vriendin behoorlijk zwaarder.
Tja, zo gaat dat in relaties.
Misschien is er in het vertrouwen van je vriendin in het verleden al een deuk gekomen, veroorzaakt door eerdere vrienden of door een voorval in haar persoonlijke geschiedenis. En maakt deze gebeurtenis een oud 'litteken' open.
Wel denk ik dat zij haar hart echt voor jou geopend heeft, daarom juist komt deze gebeurtenis zo naar binnen bij haar.
Je vriendin heeft tijd, aandacht en jouw vertrouwen nodig om een frisse start met jou te maken.
Vertel haar dat je met haar verder wil, dat zij de enige voor jou is en dat je alles zal doen wat in jouw vermogen ligt om haar vertrouwen en veiligheid niet meer te beschadigen.

Ik wens jullie een liefedolle toekomst toe!

Ellen Zweerman,
realtietherapeut Heerhugowaard
Therapie Alkmaar

Re: Vriendin is vertrouwen kwijt na lezen onschuldige berichtjes

door chk » vr 10 apr 2015, 21:51

Hallo,

Ik snap dat het ook niet zomaar iets is! En dat het voor haar heel moeilijk is.
Ik zal er alles aan doen om het vertrouwen terug te winnen en vol voor haar te gaan!
Heel erg bedankt bij deze!

Mvg
chk

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut