Vriendin wilt niet meer verder ivm ruzies.

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Vriendin wilt niet meer verder ivm ruzies.

door YasinA. » do 04 mei 2017, 11:00

Beste allen,

Ik heb een tijdje geleden een afspraak gemaakt met mijn (ex) vriendin dat als we nog één keer ruzie hadden dat we dan uit elkaar gingen. Nu hebben we gister ruzie gehad en heeft zij de relatie beëindigd. Ik wil haar graag mijn liefde geven die ik voor haar heb en ik wil dan ook alles eraan doen om haar terug te krijgen. Echter geeft zij aan dat ze wel van mij houd, maar geen zin meer heeft in die ruzies. Aangezien we best veel ruzies hadden wil ik me veranderen om haar terug te krijgen. Echter vertrouwd zij er niet meer op dat het nu wel goed gaat. Ik wil haar op de een of andere manier bewijzen dat 't wel goed kan gaan. Maar hoe ?! Ze wilt me die kans niet geven, maar ik geef de hoop niet op om haar terug te krijgen want ze geeft aan dat ze van me houdt. Hebben jullie advies hoe ik dit kan veranderen bij haar? Hoe ik haar gedachtes veranderd krijg?

Ik ben er nu echt kapot van dat het over en uit is maar ik wil me bewijzen dat we bij elkaar horen. Hoe kan ik haar bewijzen dat ik voor haar wil veranderen? Ik wil niet lang met deze pijn rondlopen en ik wil haar weer mijn meisje kunnen noemen. Want zowel ik als zij zijn van mening dat we bij een horen. Ik ben van mening dat dit goed kan komen, maar zij niet. Hoe kan ik haar overtuigen dat dit wel kan? Hoe kan ik haar overtuigen dat ik wil veranderen qua die ruzies? Ik wil het dan ook echt ik wil geen ruzie maken met haar ik wil gelukkig zijn met haar. Kan iemand me een raad geven?

Met vriendelijke groet,

Yasin
YasinA.

Re: Vriendin wilt niet meer verder ivm ruzies.

door Team PsyNed » do 11 mei 2017, 16:39

Beste Yasin,

Uit je verhaal begrijp ik dat jullie de afspraak hadden gemaakt de relatie te beeindigen wanneer jullie nog één keer ruzie zouden hebben, wat dus is gebeurd. Het lijkt me lastig om in een relatie geen ruzie meer te mogen maken, dat gebeurt namelijk in elke relatie. Ik kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt dat zij een punt achter de relatie heeft gezet. Wat ik me af vraag is; hoe vaak hadden jullie ruzie? Dagelijks? Wekelijks? Maandelijks? En waren het steeds terugkerende onderwerpen waar deze ruzies over gingen?

Hoe je haar van gedachten kan laten veranderen, daar kan ik je eerlijk gezegd geen tips over geven, dat is echt aan haar. Het enige wat je op kan doen is haar de ruimte geven die ze op dit moment nodig heeft. Hebben jullie op het moment wel contact? Zo ja, mogelijk kun je dan aangeven dat je het graag over de situatie wil hebben en dat je op haar tempo hieraan wil werken. Zo nee, mogelijk kun je dan haar een mailtje o.i.d. sturen waarin je kort uitlegt hoe je je voelt, dat je er graag aan wil werken en dat je haar hierbij de ruimte wil geven om contact te zoeken met jou wanneer zij daar aan toe is.

Tot slot geef je aan dat jullie beide het idee hebben dat jullie bij elkaar horen, waardoor het natuurlijk ontzettend zonde zou zijn als jullie elkaar kwijt raken. Het zou prettig zijn als jullie kunnen leren om elkaar beter te begrijpen, waardoor jullie mogelijk minder vaak ruzie zullen hebben in de toekomst. Een relatietherapeut zou jullie hier goed bij kunnen helpen.

Ik hoop je hierbij enigszins advies te hebben kunnen geven.

Groetjes,
Nine
Psycholoog Amsterdam
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Re: Vriendin wilt niet meer verder ivm ruzies.

door YasinA. » vr 12 mei 2017, 22:06

Team PsyNed schreef:Beste Yasin,

Uit je verhaal begrijp ik dat jullie de afspraak hadden gemaakt de relatie te beeindigen wanneer jullie nog één keer ruzie zouden hebben, wat dus is gebeurd. Het lijkt me lastig om in een relatie geen ruzie meer te mogen maken, dat gebeurt namelijk in elke relatie. Ik kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt dat zij een punt achter de relatie heeft gezet. Wat ik me af vraag is; hoe vaak hadden jullie ruzie? Dagelijks? Wekelijks? Maandelijks? En waren het steeds terugkerende onderwerpen waar deze ruzies over gingen?

Hoe je haar van gedachten kan laten veranderen, daar kan ik je eerlijk gezegd geen tips over geven, dat is echt aan haar. Het enige wat je op kan doen is haar de ruimte geven die ze op dit moment nodig heeft. Hebben jullie op het moment wel contact? Zo ja, mogelijk kun je dan aangeven dat je het graag over de situatie wil hebben en dat je op haar tempo hieraan wil werken. Zo nee, mogelijk kun je dan haar een mailtje o.i.d. sturen waarin je kort uitlegt hoe je je voelt, dat je er graag aan wil werken en dat je haar hierbij de ruimte wil geven om contact te zoeken met jou wanneer zij daar aan toe is.

Tot slot geef je aan dat jullie beide het idee hebben dat jullie bij elkaar horen, waardoor het natuurlijk ontzettend zonde zou zijn als jullie elkaar kwijt raken. Het zou prettig zijn als jullie kunnen leren om elkaar beter te begrijpen, waardoor jullie mogelijk minder vaak ruzie zullen hebben in de toekomst. Een relatietherapeut zou jullie hier goed bij kunnen helpen.

Ik hoop je hierbij enigszins advies te hebben kunnen geven.

Groetjes,
Nine
Psycholoog Amsterdam

Dankjewel voor je hulp! We zijn na heel goed praten weer bij een gekomen!

Gr. Yasin
YasinA.

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut