Vriendschap met een vrouw

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Vriendschap met een vrouw

door tjawatmoetikermee » vr 10 apr 2020, 17:24

Dag,

Momenteel zit ik een vriendschapscrisis. Ik ben als man niet echt een mannen man. Geen interesse in voetbal, auto's, geen macho gedrag, die dingen. Ben een softie, feministisch opgevoed en veel respect voor de vrouw. Om alvast verwarring te voorkomen: Ik val op vrouwen en aantal relaties gehad.

Merk dat er veel vriendschappen met mannen niet echt wat werden doordat zij juist wel "man man" waren. Praten over voetbal enzo, macho gedrag, etc. Daarnaast heb ik een vrouwelijk trekje om wel over mijn gevoelens te praten en diepgaande gesprekken interessant te vinden.

Ik merk dat bonding met vrouwen gemakkelijk en snel gaat. Geen ego, maar merk dat vrouwen vaak een verkeerde gedachten krijgen als ze met mij in gesprek gaan. Dan gaat het over single vrouwen. Handig als je met vrouwen wil sexen, minder handig als je gewoon een vriendschap met iemand wilt aangaan die single is en die gene geen verkeerde gedachten wilt geven.

Iemand een tip hoe ik gewoon vrienden kan zijn met een vrouw? Denk aan eens koken en muziek maken.
Wat het lastig maakt is dat ik dus op vrouwen val, maar moeizaam vrienden wordt met mannen.

https://www.vice.com/nl/article/yvyazy/ ... ienden-293 ik las dit net en hier staat precies in zoals ik het ook beleef. Alleen niet echt een verklaring of tips/sturing hoe ermee om te gaan.

Groet,

(wil graag anoniem blijven)
tjawatmoetikermee

Re: Vriendschap met een vrouw

door Beheerder » ma 25 mei 2020, 06:52

Beste Tjawatmoetikermee,

Wat goed dat je hierover een vraag stelt! Ik begrijp dat het lastig kan zijn als je intenties hebt om een mooie vriendschap op te bouwen met iemand, maar dit niet lukt doordat vrouwen waarmee je een vriendschap op zou willen bouwen verkeerde gedachtes krijgen.

Wat fijn dat je je kan vinden in het artikel wat Vice geschreven heeft, maar ik begrijp dat het fijn is om wat tips te krijgen en hier mee om leert gaan. Je geeft aan dat je van diepgaande gesprekken houdt en het fijn vind om over je gevoelens te praten. Ik denk dat dit hele mooie eigenschappen zijn. Waar je tegenaan loopt, is dat vrouwen verkeerde gedachten hebben over je intenties. Je wilt een vriendschap opbouwen en niet alleen een nacht met ze doorbrengen bijvoorbeeld.

Ik denk dat het goed is om uit te spreken wat hierin je ervaring is en wat je intenties zijn naar de vrouwen die je ontmoet. Hierdoor kan je duidelijk laten merken dat je niet de nacht met ze zou willen doorbrengen, maar echt openstaat voor een diepgaande vriendschap. Dan weten de vrouwen wat je intenties zijn.

Wellicht vind je het ook prettig om eens met een psycholoog te praten. Om gewoon eens je verhaal te kunnen doen en wat meer inzicht te kunnen krijgen in de gehele situatie. Mocht je dit prettig lijken, kan je altijd contact opnemen met mij. Dan kijk ik met je mee. Je kan me bereiken op 085-401 47 21 of kijk eens op onze website; www.psyned.nl. Ik help je graag verder!

Met vriendelijke groet,

Jip
Team PsyNed
Beheerder
Beheerder

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut