Waarom behoefte aan vreemdgaan?

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Waarom behoefte aan vreemdgaan?

door Marinda1982 » za 28 jul 2018, 22:22

Beste therapeut,

Ik ben 14 jaar getrouwd. Ik heb eigenlijk alles wat mijn hartje begeerd.
Een lieve man, 2 prachtige kinderen, groot sociaal netwerk, uitdagende baan, mooi huis.
Voor mijn gevoel ben ik gelukkig en tevreden.
Maar toch is er iets wat aantrekt. De behoefte aan aandacht, flirten en vrijen met een andere man.
Maar waarom? Ik kom thuis niks te kort. Waarom is iets wat niet mag toch wat me zo aantrekt?
Ik heb dit onderwerp thuis ook open gegooit. Iei wilde mijn man erin meegaan, echt zo lief van hem. Maar na paar maanden en hoop gesprekken verder is nu ook duidelijk dat hij er niet open voor staat. Het levert hem veel stress en onzekerheid op en het idee dat een andere man aan me zit kan hij niet verdragen. Ook het idee dat dit naar buiten komt maakt hem zo onzeker en boos. Dit kan hij niet aan.
Iei heb ik mijn behoeftes weggestopt. Ik hou van mijn man en wil hem ook geen pijn doen.
Maar toch kan ik het niet helemaal wegstoppen. De behoefte om grenzen op te zoeken blijft.
Ik geniet ervan om tijdens het uitgaan te flirten en andere mannen uit te dagen.
Ook krijg ik soms een appje met uitdagende berichten, vooral als ik me verveel sta ik hier voor open.
Dit is echter allemaal taboe en doe ik stiekem.
Ik wil dat stiekeme liever niet. Hou van eerlijkheid maar toch hou ik dit alle voor me op mijn man geen pijn te doen maar ook omdat ik hier echt van kan genieten en eerlijkheid alleen maar ruzie veroorzaakt.
Door het onderwerp open te gooien zijn we ook wel dichter naar elkaar toe gegroeid. Mijn man investeert meer ik onze relatie en op sexueel gebied gaat het weer stuk beter.
Maar het blijf bij mij knagen.
Ik heb continu een tweestrijd in mijn hoofd. Ik wil hier met iemand over praten om even alles weer op een rijtje te zetten en te kijken hoe nu verder. En waar komt die behoefte vandaan? Waar komt mijn stiekem gedrag vandaan? Waarom stel ik mijn eigen wensen boven die van mijn man? Ben ik wel echt gelukkig? Een hoop vragen maar weet er geen raad mee.

Maar hoe nu verder? Bij wat voor een therapeut kan ik dan het beste terecht?
Ik wil graag individuele gesprekken om zelf tot inzichten te komen en ip geen gesprekken met mijn man erbij.

Hartelijk dank alvast voor de moeite om dit te lezen en te reageren.

Liefs Marinda
Marinda1982

Re: Waarom behoefte aan vreemdgaan?

door Team PsyNed » do 02 aug 2018, 18:17

Beste Marinda,

Bedankt voor je eerlijke verhaal en goed om te lezen dat je jouw leven zo op orde hebt. Ik vind het knap dat je er zo open over bent met je man. Het spreekt voor jou dat je hem geen pijn wil doen en dit alles in goed overleg met hem wil doen. Fijn dat jullie door dit te bespreken ook dichter naar elkaar toe zijn gegroeid. Dit zijn in mijn ogen tekenen van een goede relatie. Blijf dit vooral samen bespreken.

Waarom flirten en vrijen met andere mannen jou aantrekt vind ik een moeilijke vraag. De één vindt het juist spannend om iets te doen wat eigenlijk niet mag, de ander zoekt misschien meer bevestiging uit eigen onzekerheid. Je geeft aan dat je een groot sociaal netwerk hebt. Misschien heb je er iets aan om dit met vriendinnen bespreken.

Als je meer de diepte in wil en wil sparren met een psycholoog dan kan dat uiteraard. Voor meer informatie kun je kijken op http://www.psyned.nl. Als je een afspraak wil maken dan kun je het beste bellen op 085-4014721.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Lynn
Team PsyNed
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut