Waarom vriendschap nadat JIJ de relatie heb laten stuk gaan?

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Waarom vriendschap nadat JIJ de relatie heb laten stuk gaan?

door Renate » di 28 nov 2017, 12:58

Ik had een vriend die een ruzie heeft uitgelokt en toen met kwaad hoofd is weggerend. Hij heeft uigelokt dat ik zei dat hij dan maar weg moest blijven. Opzet gelukt zo gezegd. Tocn na aantal maanden gaat hij weer kontakt zoeken. Heb de boot afgehouden, maar mistte hem nog steeds. Nadat hij me paar keer had gekontakteerd heb ik langzaam het kontakt geaccepteerd. Hij komt op visite. 2x, geen sex, gewoon bijbabbelen. Was leuk. Heb hem de tweede keer toen hij op visite gevraagd wat het nu was tussen ons ie. nieuwe relatie of vriendschap. In zijn geval..vriendschap. Waarom? Snap het niet goed. Waarom vrienden willen zijn met een ex die je op een rotmanier hebt verlaten?
Renate

Re: Waarom vriendschap nadat JIJ de relatie heb laten stuk gaan?

door Renate » di 28 nov 2017, 13:10

Kleine toevoeging. HIj zegt dat hij veel om me geeft. Is dit een boetedoening voor hemzelf om mij zijn vriendschap aan te bieden en leuke lieve dingen te zeggen zodat hij zich niet rot hoeft te voelen om wat hij gedaan heeft? Dat hij zich beter voelt nu?
Renate

door Renate » do 30 nov 2017, 15:47

Geen verklaring voor? :-(
Renate

door Team PsyNed » di 09 jan 2018, 12:45

Beste Renate,

Wat vervelend dat jullie op een nare manier uit elkaar zijn gegaan. Ik kan me voorstellen dat zijn hernieuwde vraag naar contact voor jou verwarrend kan zijn.

Zoals je het omschrijft lijkt het alsof deze persoon om je geeft en daarom graag op vriendschappelijke wijze contact wil, zelfs als dit geen relatie kan worden. Waarom wordt je vrienden met iemand? Vaak omdat je samen dromen, idee├źn, eigenschappen, en emoties deelt en je verbonden voelt.

Wellicht heeft hij spijt van de manier waarop het uit ging, maar er zijn nog zo veel vragen in jouw verhaal waar wij geen antwoord op zouden kunnen geven, dat het mij het beste lijkt als je dit met hem bespreekt. Stel je vragen open en niet aanvallend, maar nieuwsgierig. Kijk of je op die manier antwoord kunt krijgen op de vragen die je hebt.

Succes!

Team Psyned
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut