Wat is het moeilijk om deze ontdekking te verwerken

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Wat is het moeilijk om deze ontdekking te verwerken

door jolie » zo 08 jan 2012, 16:54

Mijn man is vorige maand op 50 jarige leeftijd overleden. Heel erg plotseling en ben ook vol verdriet.
Nu wilde ik zijn hyves account verwijderen, maar nog wel een paar foto's er vanaf halen. Deze kwamen in de map downloads en wat ik daar zag ging mijn fantasie te boven. Allemaal foto's van naakte vrouwen.
Deze vond ik verder nergens terug, dus moest het met zijn telefoon zijn geweest. maar die hadden ik gereset omdat ik er niet in kwam. Maar op de sd kaart stond nog alles. Foto's en filmpjes van vrouwen maar ook van mijn man. En ja dan ga je zoeken. Kwam op zijn gmail account uit en vond er een emailadres wat ik dus niet kon. Via dat adres chatten hij met andere vrouwen en op tijden dat ik dus gewoon thuis was. Ook wisselde ze foto's en fimpjes uit via email en dat allemaal met de telefoon. Dit deed hij natuurlijk, omdat ik enkele jaren geleden zoiets op zijn PC vond. In zijn telefoon kon ik natuurlijk niet
Ik heb veel verdriet, maar nu een dubbel gevoel. Aan de ene kant ben ik boos omdat ik hem nix meer vragen kan en aan de andere kant denk ik: heeft hij in ieder geval nog genoten. Alleen neigt mijn hart naar het eerste.
we deden nl. alles samen en dan voelt dit toch als bedrog. Hield ie nog wel van me, vond hij me nog wel aardig. Of had hij meer behoeftes dan ik geven kon.

Grtjs
Een intens verdrietig persoon
jolie

Re: Wat is het moeilijk om deze ontdekking te verwerken

door Psycholoog Zutphen » do 12 jan 2012, 12:27

beste Jolie,
Wat pijnlijjk voor je om je net overleden man op deze manier tegen te komen. zo kende je hem niet. Jullie deden alles samen, maar jullie deelden niet alles, blijkbaar. In elke relatie blijven geheimen verborgen.
Ik kan mij voorstellen, dat je boos op hem bent en dat je je bedrogen voelt: je verwachtte blijkbaar, dat hij niets zou verzwijgen voor je, zoals jij niets voor hem verzweeg? Is dat zo? Herken je in jezelf niet ook verborgen kanten, die je beschermt? terecht of onterecht. Het gaat mij niet om het oordeel, maar om het feit, dat je voor elkaar ook 'altijd' op de een of andere manier verborgen blijft, alsof je (naast geliefden) ook vreemden bent voor elkaar.
Als je de moed hebt om dit zelf uit te zoeken, dat kun je je man toch nog die vragen stellen, die je aan het eind van je bericht stelt: 'Hield ie nog wel van me, vond hij me nog wel aardig. Of had hij meer behoeftes dan ik geven kon'. Deze vragen zullen je ook kunnen helpen met het verwerken van het verlies van je man, en... ze kunnen je helpen om je boosheid te verzachten en van hem te blijven houden, zoals je van hem hield.
Sterkte en alle goeds,
Paul de Lange
Relatietherapie Zutphen
Psycholoog Zutphen

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut