ik weet niet hoe het verder kan

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

ik weet niet hoe het verder kan

door desperatemommy » di 12 nov 2019, 08:09

hey allen,

mijn partner en ik kunnen geen ruzie maken, maar we doen het wel en hoe. in zo'n ruzie worden dingen gezegd die echt pijn doen. Het voelt voor mij als kwetsen om te kwetsen en dat begint in mijn gevoel naar hem echt barsten te vertonen. hoe kan ik iemand graag zien en blijven zien die me zo kwetst? Daar heb ik het moeilijk mee.

ik denk dat ik ondertussen ofwel in een depressie zit ofwel neig naar, door het non stop gedoe en ruzie. ik voel me mentaal onveilig want thuis voelt niet meer als mijn veilige haven.
3 j geleden zijn we ons dochtertje verloren en dat is toch een keerpunt in onze relatie geweest. Het lijkt alsof hij sindsdien bang geworden is van emoties en volledig in de ratio gegaan is. dus alles wat te maken heeft met menselijke emoties... ligt moeilijk. zelf ben ik HSP... needless to say dat die combi momenteel heel moeilijk is.
Het gaat nergens over (niets essentieel) maar een dynamiek die zo verkeerd zit, een interactie die verkeerd zit en escaleert. Het sloopt me, ik word er moedeloos van en ik weet niet hoe het verder kàn.

Op sommige momenten gaat het best, een uitstapje bv en dan zijn we thuis en is het een non ending discussie die nergens over gaat. k krijg ook geen tijd om te bekomen, even tot rust te komen en het voelt momenteel meer als overleven dan als leven. ik voel me opgejaagd wild, ik functioneer nog amper.

Ik kan niet tegen ruzies, nooit gekund en dat dit nu in mijn relatie gebeurt, is iets waar ik niet mee kan omgaan. We kunnen wel afspreken gaan we niet meer doen, maar het zinloos. een half uur later kan het exact zo zijn.
Ik kijk uit naar de weekends en ben bang van de weekends. elk weekend is het gedoe en ruzie.
Hij is moe zegt hij, ja snap ik wel we hebben 2 kleine kids maar laat ons eerlijk zijn we zullen de komende jaren wel moe zijn.

ik vind het toch best moeilijk om het hier allemaal zo neer te pennen.

bedankt.
desperatemommy

Re: ik weet niet hoe het verder kan

door Beheerder » di 12 nov 2019, 14:51

Beste Desperatemommy,

Ik begrijp dat het lastig is als je in een relatie zit waar veel in wordt geruzied. Ruzie is nooit prettig, maar als je telkens opnieuw hierin wordt gekwetst, lijkt me dat behoorlijk zwaar. Daarom begrijp ik ook dat je je thuis niet erg veilig meer voelt. Heb je geprobeerd om dit uit te leggen aan jouw partner? Het lijkt mij niet zijn oprechte intentie om jou te kwetsen, toch? Dat is in ieder geval niet de bedoeling.

Jullie hebben samen een heftige periode meegemaakt met het verlies van jullie dochter. Je geeft aan dat dit de keerpunt is geweest in de relatie? Hoe was deze hiervoor, maakten jullie toen ook al veel ruzie of zijn deze ruzies hierna ontstaan? Je geeft aan dat je het gevoel hebt dat je partner sindsdien niet erg makkelijk meer over zijn emoties kan praten. In combinatie met een HSP'er is dat inderdaad lastig.

Ook zeg je dat de ruzies om de kleinste dingen kunnen gaan of vanuit het niets kunnen beginnen. Het is logisch dat dit impact heeft op jullie als individu. Hoe komt het toch dat deze ruzies om de kleinste redenen ontstaan? Hebben jullie hier al eens samen een gesprek over gevoerd, zo ja: wat gebeurd er dan?

Verschillen in jullie als persoon zijn onvermijdelijk, hierdoor kunnen ook conflicten ontstaan. Wanneer dit dagelijks opspeelt, is dat wel een probleem. Het is mogelijk om dit te bespreken bij een relatietherapeut. Die kan jullie helpen om op zoek te gaan naar de patronen waar jullie in vast blijven lopen.

Ik wil graag met je meekijken naar een relatietherapeut bij jullie in de buurt die jullie kan helpen als jullie hier beide voor openstaan. Je kan me bellen op 085 401 47 21. Je kan natuurlijk ook eerst op onze site kijken, om te kijken of je een psycholoog of therapeut ziet die je een goed gevoel geeft. Dat kan je zien op www.psyned.nl.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte in deze situatie.

Hartelijke groet,
Team PsyNed
(Melissa)
Beheerder
Beheerder

door lapzwizz » do 05 dec 2019, 07:35

Moreover recall that you can stream Amazon Prime Video and Netflix from Amazon's Fire TV Stick, and you can similarly present PureVPN on them too. When you consider all the extra substance you're getting by essentially paying an extra £2.45 consistently over your present routinely booked portions towards Amazon Best 8 Generation laptop For Web Developers Prime or Netflix, it's extremely defended, regardless of all the issue. That is additionally the different points of interest you're getting from a VPN, for instance, remaining obscure on the web - PureVPN empowers its customers to utilize a single record on up to 5 contraptions at the same time from a comparable country. With PureVPN, all of your devices are completely guaranteed.
lapzwizz

door jr7010337 » do 27 aug 2020, 12:57

I can't stand arguments, never could and having this happening in my relationship right now is something I can't deal with. We can agree we are not going to do anymore, but it is pointless. half an hour later it can be exactly like that.I look forward to the weekends and am afraid of the weekends. every weekend it's hassle and arguments.He is tired, he says, yes I understand we have 2 small kids but let's be honest we will be tired in the coming years.
Complete the requirements about Sri Lanka Visa cost for travelers before packing bags can be found here.
jr7010337

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut