Wel of geen prostituee bezoeken

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Wel of geen prostituee bezoeken

door SpinozaSpinazie » vr 16 dec 2016, 18:26

Hallo,

Ik zal eerst mijn situatie schetsen: ik ben man, midden-twintig en heb al lang (meer dan 8 jaar) een relatie. Ik houd ontzettend veel van d'r en ben er van overtuigd dat zij de ware is.
Tegelijkertijd heb ik, als man, wel met enige regelmaat behoefte aan andere vrouwen. Het gaat daarbij puur om de seks - ik heb nog nooit het verlangen gehad om een relatie met iemand anders te hebben, maar heb dagelijks het verlangen om met een andere vrouw te vrijen. Ik werk bovendien in het hoger onderwijs en ben daarmee dagelijks omgeven door aantrekkelijke studentes.

Mijn vriendin is de enige waarmee ik ooit seks heb gehad, maar er bestaat dus een sterke drang (lees: heel sterke drang) om ook seks te hebben met andere vrouwen. Die drang belemmert soms mijn functioneren (niet goed concentreren; depressieve gevoelens, etc)

Ik ben nu aan het overwegen om een prostituee te bezoeken. Mijn vriendin weet dat ik graag met andere vrouwen seks zou hebben en vind het geen probleem als ik inderdaad een prostituee zou bezoeken. We hebben er in de loop van de relatie veel over gesproken en ze toont veel begrip (waarvoor ik haar erg dankbaar ben). Ik ben overigens nog nooit vreemdgegaan (heb tijdens mijn relatie niet eens met een ander gezoend - wel voor mijn huidige relatie).

Het probleem is echter dat ik niet weet of zo'n bezoek mijn 'honger' daadwerkelijk zou stillen, of dat het alleen nog maar meer honger aanwakkert (om het even metaforisch te zeggen).

Kortom, zorgt het bezoeken van een prostituee volgens jullie voor méér drang naar seks met andere vrouwen of kan het als een soort medicijn helpen om de drang wat te verlichten?

Hartelijke groet!
SpinozaSpinazie

Re: Wel of geen prostituee bezoeken

door Samanthaaatje » zo 18 dec 2016, 00:30

Ik vind het heel goed van je dat je dit eerlijk aangeeft aan je vriendin en heel mooi dat je vriendin daar begrip voor heeft, beter dan vreemdgaan.

Misschien dat jullie samen een keer naar een hoer moeten gaan en het zo uitproberen, zo delen jullie de ervaring met elkaar en ziet ze hoe het er aan toe gaat. Een hoer is toch anders, want daar zijn beperkingen zoals zoenen etc. Anders dan bijvoorbeeld een collega, waarmee je spontaan sex mee hebt.
Praat er goed over en doe de meeste dingen samen, dit lijkt mij het beste!

Er zijn ook massages met happy end voor jullie (man/vrouw) allebei probeer bijvoorbeeld zoiets eerst, er is een plek moet je ff googlen als erotiek couples massage met mooie vrouwen, geen chinezen, je kan zelf uitkiezen en dan worden jullie lekker verwent samen... kijk samen naar de mogelijkheden... en ja de enigste medicijn is denk ik uitproberen en kijken hoe je het vind, maar betrek je vriendin er wel bij en geef haar ook genoeg aandacht! Praten erover is heel belangrijk!

Groetjes...
Samanthaaatje

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut