Ik zoek een praatgroep

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Ik zoek een praatgroep

door zelfreflectie » za 04 feb 2012, 12:20

Door mijn lage zelfbeeld, gebrek aan zelfreflectie en vertekend beeld wat ik in de afgelopen jaren opgebouwd heb door ervaringen in relaties ben ik mijn huidige relatie 2 1/2 jaar geleden niet zuiver begonnen. Ik ben vanaf begin van onze relatie aug 2009 t/m aug 2011 doorgegaan met af en toe daten en er is een enkel keer zelfs intiem contact uit voortgevloeid. De contacten die er waren waren kort en er was geen sprake van verliefdheid of zoeken naar beter.

De uitkomst hiervan heeft dit een enorme impact gehad. Mijn vriendin is in eerste instantie vanuit houden van loyaal aan mij gebleven. We houden zielsveel van elkaar en willen graag allebei verder met elkaar. Echter de pijn die ik veroorzaakt heb staat het momenteel in de weg te staan. Recentelijk hebben wij besloten tot een time-out om allebei rust in chaos te krijgen en uit te vinden wat de haalbaarheid van onze relatie is. We hebben allebei veel pijn, zij boosheid en ik spijt en berouw.

In de tussentijd ben ik in behandeling bij een bekende therapeut voor sexveslaving en parallel hieraan ben ik gestart met een mindfulness training. Als ik terugkijk op mijzelf heb ik een hekel aan mijzelf en kan ik mij niet voortstellen waarom en waarvoor ik dit gedaan heb. Het heeft een hoop kapot gemaakt. Mijn vriendin is werkelijk in alle opzichten geweldig en zou graag met haar oud willen worden. Er was niets slecht in onze relatie of dat ik/we ontevreden waren. Echter ik ben verantwoordelijk voor wat ik gedaan heb. Niemand heeft mij gedwongen, ik ben wel diegene die dit gedaan heeft en degene die ik lief heb beschadigd heb.

Voor mijn eigen verwerkingsproces kom ik graag in contact in de vorm van een praatgroep voor slachtoffers van vreemdgaan en mensen die dit ook hun partner aangedaan hebben. Ik heb al een hoop op internet gezocht echter ik kan geen adres of contactgegevens vinden waar ik hiervoor terecht kan.

Graag serieuze reacties welke mij hier verder te kunnen helpen.

Groet, R

Zoek je een goede relatietherapeut in Zutphen? Kijk dan even op: Relatietherapie Zutphen
Laatst bijgewerkt door zelfreflectie op zo 05 feb 2012, 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt
zelfreflectie

Re: Ik zoek een praatgroep

door Psychotherapie Adam » zo 05 feb 2012, 13:02

Beste R,

Je vraagt of er een groep is met mensen die in hun relatie vreemd zijn gegaan. Ik ken niet zo een groep. Maar ik vind je initiatief op deze site goed. Mogelijk kom je in contact met mensen die in een zelfde situatie zitten of hebben gezeten. Ik wens je veel sterkte en goeds.

Hans Schuurman
Psychotherapie Amsterdam
Psychotherapie Adam

Re: Ik zoek een praatgroep

door zelfreflectie » zo 05 feb 2012, 13:52

Dank je Hans,

Het is momenteel gewoon niet makkelijk voor allebei. Mijn partner zit na 5 maanden pas in de fase van afnemende boosheid en nu gaat ze denk ik pas aan verwerken toekomen en uitvinden of ze met mij/ons verder kan. Ik ben de boosdoener van dit alles maar ook bij mij heeft het een behoorlijk lidteken op mijn ziel achter gelaten. Ik heb veel berouw en pijn van mijn actie, mijn beperking hoe ik met haar liefde omgegaan ben, hoe ik haar niet serieus genomen heb, om te zien hoe ik haar hart gebroken heb. Haar onvoorwaardelijke liefde voor mij is weg. Het is zo'n lieve warme vrouwelijke vrouw, we hadden het zo goed samen. Ik begrijp mezelf gewoon af en toe helemaal niet waarom ik dit gedaan heb. Mijn geweten speelt slingert mij alle kanten op. Alles doet zo'n pijn!

Ik hoop zo van harte dat we er op termijn een weg in kunnen vinden en dat we niet definitief uit elkaar hoeven.

Gr. R.
zelfreflectie

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut