Door mijn lage zelfbeeld, gebrek aan zelfreflectie en vertekend beeld wat ik in de afgelopen jaren opgebouwd heb door ervaringen in relaties ben ik mijn huidige relatie 2 1/2 jaar geleden niet zuiver begonnen. Ik ben vanaf begin van onze relatie aug 2009 t/m aug 2011 doorgegaan met af en toe daten en er is een enkel keer zelfs intiem contact uit voortgevloeid. De contacten die er waren waren kort en er was geen sprake van verliefdheid of zoeken naar beter.
De uitkomst hiervan heeft dit een enorme impact gehad. Mijn vriendin is in eerste instantie vanuit houden van loyaal aan mij gebleven. We houden zielsveel van elkaar en willen graag allebei verder met elkaar. Echter de pijn die ik veroorzaakt heb staat het momenteel in de weg te staan. Recentelijk hebben wij besloten tot een time-out om allebei rust in chaos te krijgen en uit te vinden wat de haalbaarheid van onze relatie is. We hebben allebei veel pijn, zij boosheid en ik spijt en berouw.
In de tussentijd ben ik in behandeling bij een bekende therapeut voor sexveslaving en parallel hieraan ben ik gestart met een mindfulness training. Als ik terugkijk op mijzelf heb ik een hekel aan mijzelf en kan ik mij niet voortstellen waarom en waarvoor ik dit gedaan heb. Het heeft een hoop kapot gemaakt. Mijn vriendin is werkelijk in alle opzichten geweldig en zou graag met haar oud willen worden. Er was niets slecht in onze relatie of dat ik/we ontevreden waren. Echter ik ben verantwoordelijk voor wat ik gedaan heb. Niemand heeft mij gedwongen, ik ben wel diegene die dit gedaan heeft en degene die ik lief heb beschadigd heb.
Voor mijn eigen verwerkingsproces kom ik graag in contact in de vorm van een praatgroep voor slachtoffers van vreemdgaan en mensen die dit ook hun partner aangedaan hebben. Ik heb al een hoop op internet gezocht echter ik kan geen adres of contactgegevens vinden waar ik hiervoor terecht kan.
Graag serieuze reacties welke mij hier verder te kunnen helpen.
Groet, R
Zoek je een goede relatietherapeut in Zutphen? Kijk dan even op: Relatietherapie Zutphen